söndag 30 augusti 2009

Som en seg dag!


Igår va det full rull när jag vaknade. Packade en massa saker som vi skulle ha med oss till Docksta. Jag och barnen + kusinen skulle måla lite... gick utmärkt än fast det stormade friskt. Barnen målade med vattenfärger på stenarna, riktigt fina konstverk! Träffade några av våra grannar där, trevliga typer må jag säga.

Det va fint väder och vi rullade hemöver vid 16-tiden. Jag stank järnvitrol och Nils stank tjära. Hade lyckats kliva med foppaskon i nåt svart kladd... det resulterade i att både skon och foten luktade tjära men som tur va så finns ju ett helt hav att tvätta sig i.

På väg hem fick vi veta att det va en pizza beställning på gång. Det hängde vi med på. En trevlig kväll borta på faktorsvägen.

När barnen va trötta gick vi hem. De somnade rätt snabbt. Anna kom över hit när hon gjort natt i deras hus... Vi satt och surrade i timmar på altanen. Så härligt att bara sitta där å mysa i skenet av ljus, ljus och ljus.... blev en rätt lång sittning men det va det värt!

Vi SMSade med en brud som gjorde stan... alltid trevligt med en direktrapport från cityt - alltså the big city!

Idag vaknade jag kl 8 och kände mig rätt seg. åg å kollade på nån dålig film en stund tills Nils ville se barnprogram... Så Va den friden förbytt mot HandyMandy!

Huset har varit fullt med barn - närmare bestämt 4 st. De har lekt, bråkat och spelat dator om vart annat. Själv har jag inte gjort så mycket. Skulle ha klippt gräset men det blev som inte utav. Det är så mycket fix med lunch, disk å plock å jag kom liksom inte igång riktigt. MEN det som är ogjort finns kvar...

Nu har jag segat framför TVn en stund. Sett sista avsnittet av Hedebyborna - en trevlig serie!

Barnen har badat och ska snart i säng. Det är dagisdag imorgon.


För övrigt har det inte hänt mycket. Ett antal brudar i byn har dragit till The real BIG City - Stockholm och tjejmilen. Några har skippat det sistnämnda... å enbart ägnat sig åt shopping. Men några riktiga tjejmilsrävar (farmor och dagisfröken) deltog trots att de själva inte tycks ha tränat nog. Bra jobbat. Fast shopping är ju också rätt jobbigt!

Mina grannar har kommit hem från Borga - fick till och med se kantarellfångsten... Mums, va avis man blir.
Imorgon åker nya resenärer upp till samma ställe - min mamma och pappa gör en tripp upp till mosters stuga - det va kul, mina "päron" har inte unnat sig många semestertrippar i livet så det va på tiden!

Nu sitter jag bara å hoppas på att jag har en tv-bild som funkar - kikade tidigare och insåg att det inte fanns nån bild. Ansluter mig återigen till Lindas hatkampanj! Det märkliga är att det händer aldrig när Rickard är hemma. Är det nån som styr den där tv-bilden på nåt vis?? Kanske är det så att om jag har nog mycke tvätt ostryken i tvättstugan så försvinner bilden?! KAn vara så. Nu förtiden är väl allt satelitövervakat så "vört" det ä nån satelit som sitter i fläkten i tvättstugan å kollara mig.

Men å andra sidan ska jag nog inte se så mycke tv ikväll. Det bästa vore om jag gick å sov tidigt. Det kan jag behöva efter mitt sovminus sen igår.


Vi får väl se vem som vinner - mitt kloka eller mitt listiga jag!


God kväll!

Inga kommentarer: