torsdag 20 augusti 2009

Ibland går det fort..

... ringde till vårdcentralen idag och fick en tid hos Dr Lage kl. 14. brände iväg dit efter att ha jobbat hårt och intensivt!! Som vanligt alltid i sista minuten men körde lagligt - har hört att farbror haffa är på sitt bästa fångst humör just. Bäst att hålla sig inom lagliga gränser... Hade ju dessutom en lånad bil å då kan man ju inte köra som en dåre än om bilen förvisso går som ett spjut!
Satt och väntade en bra tag på doktorn... tillslut släppte han in mig och jag fick göra alla möjliga test för att se om jag hade hjärblödning eller nån annan skallskada! Jag verkade helt frisk men ändå inte - visst låter det väl mysko. Har iaf fått en tid på röntgen imorgon, eller tid? Jag har fått en plats så om de har en lucka ska de genomlysa mitt huvud och göra en check om allt står rätt till... Ni må tro att man är lite skakisk... eller så får man bara ett svar på varför man är som man är! Tydligen måste jag göra ett leverprov också, hm - efter sommarens partajande så kanske även de provet visar nåt jag inte vill veta??!!

Ikväll har vi fikat och mått gott på altan tillsammans med herr å fru su. Måste ju försöka smörja den nya firman som vi alitar flitigt - Rent-A-Ren-Car... Som jag skrev igår - vi är förmodligen bäst i hela Skorped eller ska vi säga Sverige på att utnyttja våra vänner - hur gottgör man sånt?? Ska kanske göra ett försök med en trisslott imorgon (igen) Blir jag rik då sticker jag och alla mina vänner till Rio och lever rullan ett tag... Bara att hoppas på att miljonerna ska rulla in!!
Eller så kanske man ska bli en friskus och satsa på friidrott... de verkar ju må gott, va stark och smal, rik - å ha ett relativt trist liv om man jämför med mitt super roliga liv?? - hur tänkte jag nu då? Roligt är det ju men hur jämför man sig med Emma Green - hon kan inte smyga i sig en kexchoklad eller en snoddas - det syns ju direkt!
Nja, jag blir nog kvar som den mjukmagade Katrin - fattig och svag.

Nu är familjen Su här för andra gången ikväll - dags att äta varma mackor!! Sen dags att sova!

God kväll!

4 kommentarer:

Björn sa...

Tjenare Katrin, Björn här. Vi var förbi förra fredagen på hojen men det var ju tyvärr ingen hemma, ni var säkert och pysslade med stugan. Hoppas vi får en annan chans att ta en tur inöver. Hälsa karsloken också, Björn

Kerstin sa...

Hej Det är alltid lika kul och läsa din blogg. Det känns som vi träffas ofta, ofta. Hoppas huvudvärken har gett sig. Ha en skön helg

annica sa...

leverprov säger du, ajajaj.... ;-)

kram från en granni!

ScrapAnga sa...

Leverprov, njaaa.
Kanske fel månad att ta det, eller???