onsdag 26 augusti 2009

Mera städning!


Jag gjorde det trots att jag va rätt så trött på städning! Matrummet är klart, höststädat och trevligt. Nu väntar bara några trevliga middagar - fast det kanske inte är nån som vågar komma på middag just till detta rum... Har väl haft ett antal middagar som slutat både på ett och två sätt!
Det blev inget kaffe på byn. Grabbarna drog förvisso iväg en sväng men va tillbaka rätt så fort med två kompisar så det va inte läge att sticka till "häck-kvinnan". Det blev kaffe här hemma istället - inget NesCafe utan riktigt kaffe - det va gott de´. Kanske va det därför jag fick lite energi till att städa lite till.
Kom också på att det va hög tid att betala månadens räkningar - oj, va skoj, Hur som helst - nu är det gjort och nu har jag iaf en Internet dosa som fungerar. Den förra fick man gissa sig till om det va 9, 8 eller 0. Ganska så besvärligt kan jag säga.
Imorgon är det jobb igen. Har massor att göra så jag hoppas att det blir som jag planerat - nu brukar det ju inte bli så men man kan ju alltid hoppas. Torsdag brukar vara en bra dag och det blir det nog även imorgon - :-) Veckans sista arbetsdag - Axel "jobbar" fler dagar i veckan än vad jag gör... det är ju helt sinnessjukt! Men jag gör ju en massa andra saker än att jobba så jag ligger väl inte direkt på latsidan.

Ska jag orka stiga upp imorgon så är det bäst att kasta sig i säng.
God natt världen!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Se så fint och mysigt du har det.
Kram kram