söndag 9 augusti 2009

Mesta möjliga tur!

Vaknade imorse av att lille Nils inte hittade mig. Han hade totalt missat att jag låg kvar i sängen. kl. va då 07.30. Jag hade väckaren ställd på 8... han vaknade alltså först och tyckte att det va konstigt att alla dörrar va låsta och ingen mamma i köket!
Jag sprang ner och sen låg han och jag och mysade på soffan till nåt värdelöst (i min ögon) barnprogram.
Solen gassade helt underbart. Åt frukost på altanen och det va såååå mysigt.
Sen drog jag på mig bikinicken och satte mig som en padda ute och bara drog åt mig så mycke´sol som det någonsin går... Här ska sugas ut det sista av sommaren. MEN tålamodets mästare i solning är inte jag. Blev rätt less efter ett tag och började snurra ute på tomten... nåt att göra kanske?? Grannfrun tittade in innan hon åkte på jobbet... funderade lite med henne om att hade jag bara haft en skottkärra skulle jag ha kört lite matjord på gräsmattan där det ska fyllas.... -Jag har en som du kan låna sa hon och det va ju toppen.... Nu har jag skottat och krattat matjord och samtidigt solat!! Nu kan jag väl inte skryta med att högen blivit nå mycke mindre men lite har försvunnit iaf.
Hetare och hetare blev dagen. Jag hade tänkt att vi skulle sticka iväg på FOTBOLLENS DAG som SSK arrangerar. Det ville inte killarna. De va hos sin kusin där det smeds helt andra planer - BADNING I VIKA!! Sagt och gjort. Grabbarna åkte med Robban och jag krattade klart och kom lite senare.
Verkligen en härlig baddag. Till och med jag hoppade i och badade. SOMMAR-FEELING när man kan stiga upp ur badet och inte frysa - I LOVE IT!!
Blev kvar där ett bra tag, för vem vill gå hem när det är så härligt. Det enda som höll på att göra oss en hemresa i förväg va att Nils behövde gå på dasset.... det är ju inget han drar sig för MEN problemet va att toapappret va slut så -vad gör man då?? Som tur va så hade jag papper i bilen och alla kunde lugnt fortsätta att bada.
Sjön suger - man blir lätt lite hungrig efter en massa bus och bad. Vi åkte till Bränna och ryckte in tre hamburgare - lagom middag en stekhet dag.
Grabbarna tog sig en sväng på cyklarna som vanligt. Åh vilka starka ben de ska få. Jag njuter av deras ledighet - de har såååå roligt med varandra! Tur att de får vara lediga imorgon också.
Jag gjorde lite sopsorterings ärenden... sånt måste man ju också ta sig tid till. När jag sitter i bilen så ringer telefonen och min kära grannfru frågar om jag vill äta grillat med dem... UNDERBART - vem hade trott nåt sånt... Tackade givetvis ja till detta. Jeanette & Gulliks goda mat vill man inte missa... Medan grillningen pågår så börjar det att störtregna - middagen flyttades över på vår altan... Tur att man bor nära. Solen kom ju tillbaka men då va vi redan placerade här hos mig.
ALLT va supergott, sallad, kött, oliver, fetaost, mumsiga ostar å lite till... Snacka om att man kan ha mesta möjliga tur! En helt underbar dag med sol och trevlig middag. JAG har det bäst i hela världen!
Nu sover killarna sedan länge. JAg borde göra det samma men jag har ju så svårt att gå och lägga mig.
Kvällen är mörk och imorgon måste vi nog göra ett besök till bakfickan (dagis) och sen måste vi nog försöka baka nåt till Axels födelsedag. Tårtorna är beställda så det är bara lite tilltugg som ska fixas! Måste nog försöka mala lite mandel också... Axels bästa tårta innehåller 200 g mald mandel - ett tråkjobb men som ändå är roligare än att skotta matjord... Så inget att välja på - hopp i säng och drömma sött, så sött... har varit lite trögt på drömfronten ett tag - kanske är det fullmånen som stör - vad vet jag.

God natt mina vänner... eller ska jag kanske säga god morgon för det är väl då det här läses förutom av några som alltid går in på bloggen strax efter midnatt!

Inga kommentarer: