tisdag 15 februari 2011

Tisdags strul

Tisdag igen - japp, å min bil gillar inte tisdagar... idag va det visst vätskebalansen som inte va som den skulle. Tur att det finns räddare i nöden. Först ringer man en vän och sen tar man en livlina... Dagens livlina och tisdagshjälte är Anders Sundberg... Påfyllning av glycol och sen bar det iväg, ja en kram som tack för hjälpen  va väl det minsta jag kunde bjuda på... Trots detta va jag på jobbet i rätt tid iaf.

Det har hittills varit en bra dag ändå. Pratat med många trevliga människor... både från vår egen kommun och från Kramfors... Docksta närmare bestämt... finns trevligt folk även där! De är bra de med tanke på att vi snart har ett hus att sköta om även där. Känns roligt att få komma dit igen bara snön ger sig iväg och havet börjar glittra igen.
Glittra gjorde det även i Foppas ögon på ÖAs första sida - jag har rakt inte kunnat titta på den där tidningen för jag får nästan en tår i ögat jag också... stackarn.Vilket svårt beslut för en som levt för och  med sin sport i alla år. Å nu är det tydligen "flickvännen" som fått han att sluta... är han inte herre i sitt eget hus?? Tydligen inte trots alla miljoner... eller så är det väl kärleken.... ja, se där, den kärleken den kärleken!!

Nu har vi fått rekordelig mat hos farmor - kokke-kötte, blött-brö och rotsaker - Gott! Dopp-i-grytan passar även i februari om inte bättre än till jul - då är det ju så mycket annat som ska ätas.

Imorgon är det ledig dag på schemat men så vidare ledig är jag ändå inte. Har lite föreningsarbete att utföra hela förmiddagen och sen är det träning i Bjästa igen.

Ikväll ska jag försöka vara mitt gamla jag... nattugglan ska återuppliva sig... kan ju inte gå och lägga mig före halvtio varje kväll.

Njut av livet - för det gör jag!

Inga kommentarer: