torsdag 17 februari 2011

Febern har slagit till

I flera dagar har Nils hostat och snörvlat. Igår nös han väl hundra gånger... å som ett brev på posten kom febern också. Jag vaknade kl halv 4 och tyckte att han lät lite sjuk... men trodde att det bara va förkylning å då tänkte jag att han skulle få följa mig på jobbet - ligga på soffan och kolla film. MEN med feber ska inga ungar ut ur huset - då blir man ju aldrig frisk.
Efter fem samtal kan man helt ägna sig åt sjuklingen. Två möten att avboka, en tid hos sjukgymnasten, ringa dagis och jobbet... Sånt är livet när man har små barn men nog blir man lite stressad... hade ju massor att göra idag.

Nu är det täcke i soffan-läge som gäller och massor med bra filmer för Nisse. Själv gör jag som vanligt - springer och eldar och försöker få nåt gjort... Fast jag måste ju mysa med sjuklingen också, blanda saft och pyssla om!

Inga kommentarer: