torsdag 3 februari 2011

Skoterled ta mig hem...

...Ännu ett pistvakts citat... undra vilket det blir imorgon... Jag har redan ett på gång känner jag.
Det våriga vädret byttes tvärt om till Vinter igen. Det va verkligen ett yrande av snö när jag skulle åka hem. Halvvägs hem så blev ALLT helt vitt och man visste knappt vart vägen var... MEN så när jag kom till Skureå va jag helt säker på vart jag va... tvättbrädevägen känner jag igen så då visste jag att jag körde åt rätt håll. Hade kanske passat bättre med en Sno-tric än en Mercedes, fast jag trivs bättre i bil än på skoter.

Veckans sista arbetsdag och som vanligt gick den väldigt fort. Har även hunnit med ett besök hos min super sjukgymnast så nu börjar ryggen fungera igen - Tack å lov.
Fick en jättefin tulpanbukett av min snälla chef... vilken kvinna - kommer ihåg alla hela tiden. TACK VIVI-ANNE - Du är snäll du!

Vi har hunnit på biblioteket ikväll och med oss hade vi både utlästa böcker och en läs-sugen kusin. Vi fick med oss många nya böcker och även ljudsagor. Britt-Inger är fantastisk... vilken bra bibliotekarie!! Hon fixar, beställer och tipsar - Alla som inte brukar gå på Bibblan - gör ett besök - det är toppen!! Å Gratis - vilket billigt nöje. Värre va det för dem som betalat dyrt för en biljett till Fjällräven Center ikväll - ännu en tung förlust.
Själv tog jag mig ett fotbad (vissa går ju till fotvården men jag kör gratisvarianten) medan Modo gjorde vad de kunde för att få pucken i mål... jag förenade lite nytta med nöje. Det kanske är precis vad hockeypojkarna skulle ha gjort också - satt fötterna i en hink med skållhett vatten - inte så tokit' å sen blir man ju så smidig... ja, de kan ju behöva prova både det ena och det andra för nå sämre än va det går just nu för laget, det är ju omöjligt. Tur att man är en obotlig optimist - tror givetvis på vinst på lördag!!

Nu har grabbarna botaniserat blad de böcker vi lånade och de somnade rätt så snabbt. Jag lånade även lite böcker så jag ska nog smyga iväg upp och läsa lite.

Imorgon är det SUPER FREDAG - myyyys. Måste försöka komma ut i skidspåret en sväng men det verkar ju helt hopplöst. Nåja, än är ju veckan inte slut - allt kan hända!

Natti natti!

Inga kommentarer: