måndag 21 februari 2011

Japp - jag fixar det!

Det känns bra när man kan göra nåt bra för en som behöver. Imorse åkte jag förbi hos mina föräldrar med två vattendunkar... Deras vatten har nämnligen frusit. Inte kul. Man märker hur mycket vatten det går åt när man inte har det rinnande i kranen. Tror att mina dukar kom väl till pass. Jag passade även på att ta med lite tvätt från mamma nu när hon själv inte kan starta tvättmaskinen.

Dagen har varit bra med jobb och sjukgymnast. Jag har även varit och inhandlat det livsviktiga Lapatcho-teet... Nu jäkar ska vi hålla oss friska. Jag har redan levererat ett smakprov till svärmor... Inga sjukdomar ska få bita sig fast i oss inte.
Jag har även blivit förärad med en jättefin bukett tulpaner - TACK världens bästa DU!! Det uppskattas ska du veta!

Nu ska jag gå och hänga en tvätt, slänga in lite ved i pannan... göra kväll... Jag trodde jag skulle dö när klockan ringde imorse... Sömn är nog botemedlet.

KÖR försiktigt alla ni som ska ut på vägarna - det händer olyckor i var och varannat gathörn. Bergningsbilarna har fullt upp - så även räddningstjänsten.

Bättre fem minuter för sent än aldrig!!



1 kommentar:

lantislygdman sa...

Men fy, för att va utan vatten! Det är då först man ser hur mycket vatten man använder! Hoppas det tinar upp snart.... :)