lördag 5 februari 2011

Hockeydag

Axel värmer upp i sista matchen
Idag har det varit hockey för hela slanten. Skickade iväg Axel kl 8 och sen åkte jag och Nils till hans träning. Innan vi åkte vidare till Järved köpte vi lördagsgodis och lite matigt på Nordhallen, svängde in hos mormor för lite kaffepåfyllning och lunchmacka.
I Järved va det inte lätt att varken hitta parkering eller hockeyrink. Väl på plats fick vi avnjuta 2 roliga matcher. Det gick bra för Axel än fast det inte va hans rätta lag.
Träffade på en och annan kändis... Hela familjen Strandberg med släkt fanns på plats och så fick vi ju se självaste Marcus Näslund. Det va stort för en hockey-player i åldern 7 år (de senaste alltså).

Vi kom hem lagom till Modomatchen. Sen har kvällen förflutit i soffan. En rätt nöjd och trött familj som vet vad som vankas imorgon. En ny hockeydag. Vi ska vara i Hörnett kl 8.30. Så nu ligger grabbarna i säng med var sin åksjuketablett i magen. Backen är packad. Klädhögarna klara - vi är likt brandkåren startberedda för en ny dag.
Nu ska jag se lite skidskytte och sen ska jag göra lite matsäck. Mackor och lite fika ska packas så allt är klart. Tror nästan att jag måste sminka mig innan jag går och lägger mig så det också är klart.
Axel Strandberg skottar planen...
Imorgon blir det förmodligen middag på MAX. Grabbarna fick välja idag om de ville hem och äta lax eller hamburgare på max... de valde lax... vilka nyttiga barn jag har.

Jag tycker nästan synd om Axel som va så sugen att se skidskyttet ikväll men vet ju också att det inte går att vara vaken hur länge som helst när man ska upp i ottan.

Den här familjen har fullt upp den här helgen men imorgon eftermiddag pustar vi ut. Nya bilder kommer från den flygande bloggerskan imorgon. - Kanske skulle jag skaffa mig en helikopter ändå.


Natti natti... säger jag 21.05 men inte hoppar jag i säng redan nu... men snart. Har ett huvud som värker utav bara den... men lite sömn ska nog få ordning på det också.

Inga kommentarer: