söndag 6 februari 2011

Hodiladi, hodiladi, hoppsan vilken dag

Idag har jag bloggat flitigt med telefonen men jag måste ju uppdatera hur det går när den stora hockeyentusiasten är miljoners mil härifrån.
Vi har haft en kanondag inomhus... trodde knappt mina ögon när jag gick till bilen med alla grejor... SOL. En underbar vinterdag som vi inte sett mycket av. Vad vi däremot fick se va massor av roliga mål och stor glädje i KB-lagen.
Vi mammor har skrikigt oss hesa och hejat fram våra barn... Riktigt bra stämning och jättekul.

Vi hade tänkt oss ett Maxmål idag men när vi skulle åka hem va vi inte så hungriga, valde att åka raka vägen hem. Hann bara in genom dörren så va det semelbjudning på 10an... där såg vi även herrarnas skidskytte.

Middagen idag blev spagetti och köttfärssås och till det serverades damernas skidskytte... de hade ingen rolig dag - en blåsdag som Nalle Puh skulle ha sagt.

Nu är det nedvarvning och start på en ny vecka. Nu ska här samlas Piggelinpoäng också. Tror att jag ska hänga med i det samlandet. Minst 20 minuters fysisk aktivitet... det ska man väl klara varje dag. En promenad eller några tramp på MC:n... hur trist det än är så kan man väl göra lite för att få snurr på blodet. Har även mina skidor klara för åkning... vallateamet har jobbat klart så nu är det bara att remma på sig pjäxorna och ge sig ut i solskenet - om tid finnes och barnen tillåter.

Ikväll blir det SOLSIDAN och sen är det till att gå och lägga sig i tid för att inte vara allt för trött redan i början av veckan.

En helg som rusat förbi men som gått förvånandsvärt bra på ALLA vis.

Inga kommentarer: