lördag 19 februari 2011

Sysslor!

Det finns verkligen hur mycket som helst att göra i ett hus. Idag efter vi lämnat Axel på lägret blev det KRYSS!! Jippi - ett trevligt och billigt lördagsnöje.
Sen gick vi hem och jag passade på att styra in en hel del ved är ändå täckbyxorna va på. Det va bistert i morse men nu tror jag att det lättar lite. Solen värmer skönt som tur är. När jag ändå va i farten så passade jag på att bära ut aska... blir ju en hel del när man eldar som man gör. Det blir också en hel del sopor som ska fraktas åt olika håll, plast, papper, PET-flaskor... matrester som in djur i skogen får. Ja, å allt ska bäras hit och dit.
Nu borde jag dra fram snabeldraken och röja lite i huset också. Kanske är en sväng på Konsum också nödvändig... ska fixa lite käk ihop med en god vän - det va länge sen sist vi gjorde det.

Ja, så ser den här dagen ut. Nu har jag iaf gjort en insats för SSKs årsmöte - skönt när uppskjutna saker är gjorda. Check på det!

Ajöss!

Inga kommentarer: