söndag 13 februari 2011

Nytt på fötterna!

Så va det kallt igen - 20 grader för en stund sen och de hotar att det ska bli nedåt -30 -förbaskade vinter att vara lååång.
Hur som helst så har jag satt om mina blommor så nu har de nåt nytt å sätta fötterna i... lite vårsol på detta så ska nog mina krukväxter frodas... Det är ett hårt liv att vara växt hos mig - vatten får de men bara ibland för att inte säga  nästan aldrig - ALLTSÅ har jag valt mina sorter med omsorg - de tål en torka eller två. Jag brukar inte sätta om dem så ofta heller men nu gör man ju som alltid. Säljer Konsum blomjord - köper man blomjord å då är man ju halvvägs så att säga. Köpte även kycklingfilé den här veckan till kanonpris...  man köper det som erbjuds å så bunkar man i frysen...
Åter till blomjorden så är det väl ett stök och elände att hålla på med innomhus - det börjar så bra - brer ut en gammal tidnig och tror at tman ska hålla sig  på den... snart är man utanför tidningen och det är jord överallt. Blomjord borde klassas som ett svärord. Fast det blir ju bra när det är klart och lätt är det att dammsuga upp också.
Ett vårtecken... trots allt!

Snart dags för SOLSIDAN och en ny arbetsvecka - inte klokt va en helg kan gå fort!

Inga kommentarer: