tisdag 8 februari 2011

Surt!

Idag har vi haft fullt upp med att ordna med vår föreläsning med Marie Tegnér... När vi skulle åka tillbaka från Thule så VÄGRADE min bil att starta... fråga mig inte varför... Den lever sitt eget liv och hade helt enkelt inte lust att vara mig till lags. SKITBESVÄRLIGT. Som tur va så fanns bästa Robert inte allt för långt ifrån - kom som en räddande ängel. Med lite manlig list och en dunk diesel så fixade det sig och vi kunde åka hemöver.
Det suraste av allt va att jag va tvungen att lämna Vivi i sticket - trist - men annars hade jag inte kommit hem och vad ska man göra när man har två små killar hemma... hade fixat barnvakt ett tag men nu blev det inte alls som jag hade planerat. Fenomenet upprepar sig - DET BLIR ALDRIG SOM MAN TÄNKT SIG... men va gör väl det när det inte är någon som kommer till skada.

Nu håller jag tummarna att bilen och jag är kompisar imorgon och att det bara va en tillfällig protets. Är hemma imorgon men ska på hockeyträning - hm, spännande att ge sig iväg - NOT

Axel har varit på miniorerna ikväll och som vanligt kommer han hem och är sprudlande glad... TACK till alla ledare som gör ett jättejobb för våra barn.
Nu har de gått upp och här sitter jag och tar det lugnt. Borde nog ta tag i ett som annat men oftast går luften ur mig när grabbarna gått för att sova.


En trevlig dag i oktober när halva släkten och grannarna va
samlade... MER av såna dagar vill vi ha!!

Har inte hunnit prata med min febersjuke vän, antar att han gick och la sig tidigt även idag. Febern brukar ta ut sin rätt å sömn är lösningen så han va klok som gjorde kväll tidigt. Skickar en läkande cyper-kram... förhoppnigsvis hjälper det lite

Det ska verkligen bli kul när han kommer hem igen... Undra just vad vi ska hitta på då, det måste bli en slalomdag iaf, nu när min rygg fungerar igen. Måste även göra en utflykt till Docksta - är så sugen på att se hur läget är där. Förmodligen en massa snö men en solig dag, en eld å en "körv" låter väl inte helt fel, det är bara 135 dagar kvar till midsommar!!

ja, det är vad som händer här... imorgon väntar jag herrbesök och föreningsjobb redan kl 08,00 - ingen rast och ingen ro.

Inga kommentarer: