fredag 18 februari 2011

Bad day!

Nej, inget vidare bad-väder alltså ingen bad-dag! Men en jävla skit-dag skulle jag vilja summera det hela. Vissa dagar är som en "sticka i fingret". Först går det rätt bra men sen blir det bara värre och värre. Vet inte riktigt vad som gjorde att det va just idag som man bara ville krypa under täcket och inte va me!

Startade med 23 koppar kaffe... så det kan ju inte va koffeinbristen som stört dagen idyll. Hade ett bra LUP-möte med Pär och sen blev det lunch och vidare mot Bredbyn. Axel skulle på koll... 20 min dit -2 min i tandläkarstolen - 20 min hem... Snärtade in på Konsum och gjorde några viktiga inköp till skidläger-pojken.

Kylan håller på att ta ihjäl oss. Solen värmde skönt idag men den har det inte lätt när graderna är på nästan -30. Så fort solen försvann - dök fullmånen upp (ah, där har vi det - månen brukar väl ställa till det med humöret ibland...) å nå så kallt  de är. Nu är det -29,7 JAPP inte fullt 30... men bra nära. Ser vacker ut när man kikar genom fönstret men sticker ut näsan - ALDRIG.
Jag springer som en tok upp och ner i källaren - elda elda elda... Tur man har lite ved inne iaf... ska skyffla in mera imorgon kanske. På med eskimådräkten, isbjörns-handskarna och moonbotsen så kanske man klarar sig en stund.
Jag säger som Axel - Vintern är rakt tråkig - tacka vet ja sommarn - även om det är regnigt så kan man cykla ändå! DE Ä POJKEN MIN DE!

JA, som sagt en usel dag som jag inte tänker lägga nå mer engeri i... Det där med stick i fingret... Bäst att försöka få ut fan-skapet så morgondagen ser lite ljusare ut och inte blir som ett infekterat sår.

Lördag - Då ska jag banne mig lösa melodikrysset i lugn och ro... JA, de ska ja de!

Föresten - GRATTIS Fjällräven Centers Toalettvakt... Göran Berggren - Han fyller ju för tusan år idag... Ja må du leva uti hundrade år

Så få´re bli!
Njut av livet!
för det kan ju inte jag ska göra varje dag;-)

Inga kommentarer: