söndag 27 februari 2011

Hockey-dag!

Idag är det sässongens sista sammandrag i hockey i Järved. Rickard och Axel är redan iväg och jag, Nils och farmor kommer lite senare. Känns kul - det va så härlig stämning förra gången.

Innan vi åker ska jag fixa lite fika - alltid gott med en kopp kaffe mellan matcherna och en macka å en snoddas... men det finns väl nå fika där också så har man bara storbörsen med sig så ska man nog inte gå därifrån hungrig!!
Undra just om man får syn på nån Strandbergare?? Fast "urmodern" är väl i Åre och svänger på rumpan i pisterna!

Jag har ett tråk-jobb att göra också innan vi åker - STÄDA KYLEN - köpte  mjölk förra veckan som läkte... för#%nn%t!
Det betyder att jag måste ta ut allt, torka allt och förhoppnigsvis får jag bort liklukten - fy för stinkande kylar... men sånt händer. Tänk att mjölk som är så gott stinker så äckligt!

Bäst att snabba på så jag hinner klart innan farmor står och väntar på mig!!

Vaken och uppstigen - jag kliver ut i en ny underbar dag!!




Inga kommentarer: