fredag 31 juli 2009

Vilken härlig dag!

Idag har det varit en härlig dag trots att vädret inte varit det bästa! Började morronen med kaffe och macka... hårdbrö me kaviar... vårt skafferi hade i princip inget att erbjuda.
Läste allehanda och kollade in alla bloggar!
Sen satte jag igång att röja i det här huset. Som jag skrev tidigare så gjorde jag inte många knop igår så det va idag det skulle ske!
Städade och tvättade. Rickard va i Docksta så jag va helt själv här hemma.
Rusade iväg på konsum när det inte regnade och köpte lite förnödenheter... fick mina kassar hemkörda av en Mosjökvinna - TACK Harriet! Det va fint att jag slapp bära mina tunga påsar hem.
Sen va det till att fixa till sig innan Rossi kom för att hämta upp mig.... skulle vidare till Nordingrå för att se och lyssna till Lasse T... som Grottmannen. Svängde in på Näske Krog och fick oss mat, god lax med Västerbottensost.... mums!
Grottmannen va liksom själva facit på mannen! Nu vet vi hur NI tänker och varför ni gör som ni gör! Klockrena grejer som män och kvinnor gör och tänker...! Ni jagar och fokuserar på bytet och målet! VI kvinnor samlar och pratar... Tydligen är det så att VI har 7000 ord som ska ut varje dag och NI har bara 2000.... det är därför vi vill prata när vi går till sängs och ni vill.... inte prata... ni fokurserar som sagt på MÅLET!
Avslutade kvällen på 35:an... lite surr och några öl och sen va det hemgång. Grabbarna har kommit hem från semestern så nu är det full rulle igen.
Imorgon är det Docksta som gäller för hela slanten. Rickard åker tidigt och vi kommer sen.
Ska försöka komma iväg vid 11 snåret så gubbarna får lunch.
Ikväll har jag förberett morgondagens middag, ska visst grilla lite kött och äta nå förädlade potäter... jag har gjort det värsta ikväll - skalat pärorna - det tråkigaste man kan tänka sig.

Nu ska jag krypa till kojs... natti natti å tack för en jättetrevlig kväll/dag mina vänner!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ojoj, du har då tur som har barnen borta, jag förstår omställningen, jag har skickat hem Pelle o ungarna en stund så jag njuuuter i fulla drag. Har ju inte fått haft datorn på 1 vecka.