torsdag 16 juli 2009

Hej. va de´går!


Dagarna rullar på och nu hinner man inte skriva varje dag ens... Trodde jag hade semester! Men nu ligger det till så här. Våra dagar har tillbringats i Docksta. Tisdag åkte jag ner till Rickard och Nisse som jobbade med att lägga massonite på taket. Jag hade lovat dem lunch men eftersom man jobbar i alla branscher så va jag tvungen att bära undan lite brädor innan jag åkte... vårt måleri-ställe skulle bli ett båt-ställe kan man säga. Jag blev lite sen men det gick visst bra ändå. Kom ner till kusten strax efter 13.
Vi käkade och gubbarna gick iväg och jobbade vidare. Axel och Nils hittade en kompis - Han hette Benjamin och kom ifrån Stockholm men har stugan alldeles intill oss! Perfekt med en kompis vid husknuten!


Jag åkte in till Ica och Docksta Järn för att köpa spik och lite fika... just när jag skulle sticka iväg fick vi storfrämmande... två motorcyklar och tre personer dök upp... grannarna va på utflykt å då måste man ju se till att de får lite kaffe och något till!
Dagen förflöt och vädret va hyggligt. Jag målade lite vindskivor och vi va nog inte hemma förrän vid 21.
I går gick vi och segade här hemma ett tag. Åkte ner till Docksta vid 12-tiden, gjorde ett depå-stopp på Järnaffärn igen. En jätteroliga affär som har allt från spik, blomjord, stekpannor och avloppsrör. Trevlig personal har de också.

Hjälpte Rickard att sätta upp några vindskivor och sen målade jag lite. Det blir lite spring fram och tillbaka mellan husvagnen och stugan, alltid är det nån som är hungrig, eller vill ha nåt. Nils är ju inte den snabbaste att gå, men han gör det iaf än fast han säger hela tiden att han inte "ojkar".

Farfar kom på eftermiddan och hjälpte till med plåten. Tur att det finns hjälpsamma personer! Det blev jättefint. Jag och killarna åkte hem vid 18.30 Vi tog med oss husvagnen eftersom det vankas semestertripp till Åsele.

Jag är inte så van att köra husvagn men det gick fint. Jag backade inte in den på gården, det fick jag hjälp med, man kan ju inte kunna allt!

Började städa ur vagnen... skräp och bygg/jobbar stank! Sen bar vi inte lite kläder och annat som ska me till Åsele.

Efter en dag vid stranden så va grabbarna rätt smutsiga... därför åkte de rakt ner i badkaret och sen tog vi en kvällsmacka i husvagnen. Det va mysigt. Farmor kom förbi när hon slutade jobbet så hon fick också vara med på myset. Vi spelade Pippis-sakletarspel... "jättekul????!

Rickard kom hem vid midnatt - då va plåten på plats. Det värsta va att grävar-Per hade ringt och sagt att han skulle komma å gräva idag - IDAG?????!!!! Hjälp - han skulle vara på plats igen kl 07.00. Jag fixade fika åt honom, laddade kaffebryggaren och kokade ägg. Nu glömde han kaffet men han fick iaf med sig mackorna!

Nu har jag suttit och sett morgonnyheter och druckit de kaffe jag laddade i bryggaren åt Rickard. Grabbarna har just vaknat så jag fick en liten stund i lugn och ro.

Nu återstår det en enda sak - PACKA HUSVAGNEN!! Några Skorpedsbor är ju redan där och nu kommer några till... vi får nämligen sällskap av herr och fru SU! Najs. Himmel va jag och Rossan ska shoppa loss i alla marknadsstånd! Eller inte. Jag brukar aldrig hitta nåt. Men så är jag ju ingen marknadsräv som Linda - hon känner ju till allt. Nu är jag ju näst intill PANK så jag får väl gå till de ställe som säljer saker för 10 kr st.


Dags att packa!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Oj, nu blev jag kaffesugen, ska sätta på pannan.
Så då var det gjort, bäst att ta vara på denna morgontid när man får vara ensam med kaffet,,,det är uunderbart, går nog ner till bryggan och tar det där.
På tal om det, stugbygget ser kanon ut, hur stor bli bygget?
Ha det gott, kramelikram