lördag 11 juli 2009

Himmel va körigt de är!



Jag brukar väl vanligtvis skriva ett inlägg varje dag men nu har det rört till sig kan man säga.



Torsdagmorgon startade vi med paket i sängen och ett HIPP HIPP HURRA för Nils. Alla paket va bra, han sken som en sol (tur att nånting skiner) sken ännu mer när jag sa åt grabbarna att titta ut genom fönstret i lekrummet -EN STUDSMATTA!!!! Barnen va överlyckliga! BRA - då hade vi inte satt upp den i onödan iaf!

Rickard drog till Docksta för att gräva och vi åkte med Robban till simskolan. Burrigt även idag men de simmade på rätt så duktigt!

Efter mellanselsbesöket åt vi lite lunch och sen kom mormor på besök.... sen droppade det in kompisar och släktingar mest hela dagen. Vi blev nog ungeför 30 personer innan kalaset va slut. Nils fick alla möjliga roliga saker. Många prylar som ska användas bara det blir nån sommar igen, en roddbåt, en krokodil... flera vattenpistoler så nu är vi på 29:an rustad för vattenkrig - nån som utmanar oss??

Nils somnade med ett leende på läpparna och va helnöjd med sin 4-års dag!


Fredag... slätregn hela dagen - gud så deprimerande! Drog iväg en sista gång på simmis... Simfröken va förkyld så hon stod på kanten medan grabbarna gjorde dagens övningar. Fick sina simmärken som bevis på att de deltagit. Nils hade knåpat till sig 2 baddare en blå och en gul. Axel tog de märkena förra året så han köpte ett som hette dopparen.

Vi for hem i rasande fart. Nästa uppdrag va bestikning av släpvagn och bil. Barnen vägrade att följa till stan så de stannade hos Oscar Su... Gissa om de blev glada när de inte behövde sitta i en bil i 10 mil... För nån nöjes resa va det inte tal om... till stan och hem igen. Man gör ogärna några utsvävningar med den där svansen bakom bilen.

När jag kom till besiktningen och knappar in reg-nr.... säger apparaten att jag har missat min tid - hel£#te! Jag va där 13.05 och tänkte att jag va 5 minuter före utsatt tid men tydligen skulle jag varit där 12.30. Typiskt!

Tittar in där gubbarna jobbar och ser så snäll jag bara kan ut... Han jag talar med är en gammal granne till mina föräldrar så han säger att han ska hjälpa mig. Släpet gick igenom och bilens tvåor är fixade så nu kör vi ett år till! Träffade även en gammal klasskompis som jobbar där. De jobbade sin sista dag före semestern så det kanske va därför de va så snälla?!!

Kom hem och det va lika dystert fortfarande. Gubben i Docksta - gick inte att nå på telefon. Antingen hade han slut på ström eller så hade han väl tappat den i nån dyng-grop.... Han ringde lite senare och informerade att han va genomblöt, ingen ström i luren (tjuvade ström från en stuga intill bara för att ringa ett nödsamtal) Robbans röda-benz hade fått nåt fel så hem kom han inte - tur att pappi inte är rädd för att ta en biltur... han kom som en räddare!

Rickard anlände i Skorped som en dränkt katt.... Slängde in honom i duschen och gav honom lite potatis och porterstek...

Kvällen va inte mycket mer än så. Fick en lappin med herr och fru Su... VART ÄR SOMMARDRINKARNA??? SOMMARMYSET?? Skulle till och med kunna tänka mig att spela krocket - bara det blir varmt igen!

Jag har förmodligen nött ut http://www.yr.no/ den sista tiden. Kollar där var och varannan timme.... men dåligt med nån ljusning. Såg iaf månen igår kväll så bakom molnen så finns det en blå himmel - eller som Roland i Torsk på Tallin säger - efter regnet kommer solsken....
Dags att ta tag i nåt vettigt idag. Vet inte vart jag ska börja riktigt men det löser sig nog! Har dängt i mig 3 muggar kaffe så koffein-intaget har jag då inte slarvat med. Måste nog in på yr.no å kolla om de blir nån sol neråt kusten för då ska vi göra oss en tur dit!
Hej hopp

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Hahaha, du är som jag. Premenumerant på Yr, men...det stämmer ju ingenting i år, jag blir bara arg, haha.