torsdag 23 juli 2009

Mysig hemmakväll!


Det är nästan julstämning här hemma... jag har tänt ljus och går runt och stökar med lite av varje. Efter maten fick vi kaffegäster som både hade blivit hitbjudna av Nils och läst på bloggen att jag sökte fikagäster. Skönt med personer som förstår att man behöver hjälp att äta upp en stor kaka!
Den smakade iaf bra... blev bara en liten liten bit kvar, de va väl ett gott betyg.


Kvällen lockade inget vidare till att gå ut så jag och Ernst bestämde träff i mitt tv-rum kl. 20.00 - ÄNTLIGEN så fick vi träffas. Vi har gått om varandra hela sommaren... det är katastrof! Synd att TV4 inte har samma system som SVT - webben! Visst man kan gå in på anytime eller vad det heter men det kostar nåt och det känns onödigt!

Jag och Ernst har iaf besegrat mitt strykberg - medan han såpskurade nåt golv så strök jag både skjortor och sängkläder... vilket samarbete å det är ju roligare att ha sällskap när man gör saker! (håller jag på att bli tokig?)
Nåväl, tokig eller ej - en trevlig kväll har det varit. Grabbarna har frossat i sina nya filmer som jag ryckte in i Åsele - Därav fick jag se på tv själv och SJÄLV välja kanal och program!! YES! Vilket bra köp - 10 kr för en film å man får se vad man vill i en timme!
Nu ska jag kasta mig i sängen - ska bli skönt! Jag har nämnligen även renbäddat - det är ett av de bästa som finns att få sova i en ny-ren-bäddad säng!

Hoppas att Camparna i Sollefteå inte regnar bort och rinner ner i älven... allt blir ju så mycket roligare om man få några varma solstrålar på sig. Men av rapporterna som avgivits så verkar alla vara vid gott mod! Det låter bra de´.
Nej, nu blir det inte roligare än så här... GOD NATT kamrater, nu lämnar jag spikmattan och går upp och lägger mig!




2 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Hoppsan vilket väder Katrin, NU FÅR vi klaga, hihi.
Skönt med en lugn hemmakväll ibland.
Kram kram

C.HARNESK sa...

Gå in på www.yr.no där finns det en "mall" som du kan göra och bara kopiera in som vanligt :)
Hoppas det slutar att regna hemma, sitter ute på altanen i sollentuna, tar em kall öl och njuter av solen:)
Kram Carola