måndag 6 juli 2009

Sockar så här års - ska de va nödvändigt?


Efter att jag städat industrihuset tog jag mig en dusch och tycktes se solen mellan molnen... ha haa... trodde att jag skulle locka fram solen ännu mer om jag tog på mig en bikini under alla andra kläder - tji fick jag - ingen sol, ingen värme!!

Sambon har varit en sväng till Docksta med en tank som ska grävas in i backen... alltså så att vi ska kunna göra våra behov på ett rätt bekvämt sätt om si så där 50 år! Jo, för det är väl de som det kommer att ta innan vi lugnt och stilla kan sätta oss till ro på den där jordstampade backen!

I veckan ska det iaf grävas lite till och sen ska sjöboden upp. Verkar ju inte va nåt vidare väder men det ska jobbas där ändå.

Imorgon efter simskolan ska jag på Edvardssons ( vägrar att säga Nordemans), ska köpa bets till 11 meters stocken. Ja, om den är rakt 11 meter törs jag inte lova men låååång är den som tusan!


Ikväll har jag och grabbarna varit ute och raggat i lastbil. Fick oss en åktur med självaste direktörn! Skulle hämta matjord i Djupsjö. Va ju rätt så skoj att få se världen från ovan!

Nu ska det kratts jord igen... detta tar aldrig slut! Regnar gör det också - Tro det eller ej men jag har sockar på mig :-( Det ska man inte behöva ha så här års. Men men ... nu ska jag sluta att klaga på vädret. Sommaren kommer åter nästa vecka och gör den inte det så är det jag som utan pardon bokar en resa till Alanya!! Å där med basta!

Efter jordkörningen så blev det kaffe här... måste nog baka lite mera kakor imorgon - som vi fikar så räcker ju ingenting! Fick även besök av delar av fam Näsström från Mosjö + deras bondlurk till granne.
Apropå bonde - självaste pappa Yngve fick vara på allehandas första sida idag - det va ju trevligt. Som den bonde han är så hässjade han hö i Myckelgensjö på gammalt vis. Spänstig herre för att snart fylla 70 bast! Hoppas att man fått ärva de generna... jag har iaf fått lite av hans armstyrka - brottade nästan ner Rickard idag... lite mera övning så knäcker jag nog honom snart!!

Hoppas att man får sova inatt nu då. Vi råkade vara 4 personer i sängen i natt och det är trångt ska jag säga. JAg höll till och med på att ramla ur sängen strax innan väckaren ringde... jag tror att mina små raringar får sova i sina egna sängar inatt!

Måndagen är över och inte har det hänt särskilt mycket... men de är de små äventyren och guldkornen i tillvaron som man ska lägga på minnet. Inga tråkigheter har hänt så det får man väl vara glad över.
Kramelikram

Inga kommentarer: