tisdag 21 juli 2009

Sovmorron!

Vaknade med ett ryck... hjälp - kl. va nästan 9. Vet att jag vakande vid 7 och tyckte att lite till kunde jag nog få sova... tydligen behövdes två timmar till för att jag skulle vakna utsövd. Inte ofta det händer men idag kändes det behövligt. Det kanske är helgens nattliga äventyr som gör att man har några timmar att sova igen. Jag gick ju inte och la mig särskilt tidigt igårkväll heller.
Satt vid datorn rätt länge och så hade jag spelat in Lotta på Liseberg. Ett trevligt sommarprogram.
Nu har jag fått mitt morgonkaffe, morgontidning och lite annat som hör morronen till... Har städat lekrummet och toan uppe så alldeles lat är jag inte.
Regnet strilar ner från skyn men det känns som det kvittar idag. Finns en hel del tvätt att ta hand om så jag ska nog inte vara sysslolös. Yr.no lovar sol imorgon så då ska jag stå beredd i bikinin, måste nog ställa väckning kanske så att man inte missar nån soltimme. Man måste ju jobba tillbaka solbrännan. Det här börjar likna katastrof.
Killarna leker camping uppe. De leker att de är i Åsele... undra just om de leker samma sak som vi vuxna hade för oss...? Ja, nu tänker jag inte på nåt fult utan mer om de också unnar sig en öl till lunchpizzan?! Måste spetsa öronen och höra vad de säger... kan vara rätt kul att lyssna när barn leker! På nåt vis så känner man igen vissa fraser som man själv brukar säga!

Nu ska jag unna mig en kaffekopp till och sen göra ett jätteryck!

Inga kommentarer: