torsdag 23 juli 2009

Det blev en kaka!


När vi skulle göra vår paj kom jag på att det kanske skulle bli gott om man hade lite smultron också. Jag och grabbarna drog iväg och plockade nästan tre dl... man har sina hemliga ställen!!
Innan vi kunde börja baka drog jag och två brudar till Bredbyn för att köpa lite färg och annat på Edvardssons. Axel och Nils for med de stora killarna till Bureåborg... det va nog roligare än att följa mig.

Nu är kakan klar och det är bara att invänta å se om de finns nå fika spekulanter... Vi vet ju inte om den är nå god men jag kilade in på konsum och köpte vaniljvisp å det brukar ju kunna piffa till det mesta.
Nu ska vi äta nåt kulinarist... "pärbullar" å lingonsylt får det bli denna regnvädersdag.
Ikväll är det nog en koj-kväll. Det blir Ernst på TV kan jag jag tro.

Inga kommentarer: