fredag 31 juli 2009

Igår va jag trött!







Igår va en trött och seg dag. Vaknade kl 9... kan tyckas som en rätt bra sovmorron....MEN till saken hör att jag gick inte och la mig förrän kl 5

Vår lilla tripp till stan slutade med att vi åkte tvärs över kommunen och in i nästa kommun... Vi landade i Näsåker för att se nån sorts invigning av URKULT, hm, vi hade nog inte riktigt koll på tiden, sommarnatten är ju så ljus eller hur det nu va?!

Vi hade iaf mycket trevligt - Dans i Aspeå, inget man vill missa, det är inte ofta det händer men just denna natt...! Tänk att vi skulle pricka in just den kvällen.... En sväng om till både Scotts och Rolandz... kan inte bli bättre! Natten avslutades med trad. äggstekning!


Igår åkte vi till Docksta och skottade grus... jag va mest åskådare men nån ska väl va det också. Vi hade lite förstärkning av en gul/svart maskin + en "proffs-chaufför" som vår granne kallade honom... den gjorde ett bra jobb i de branta backarna! Jag fick bara provsitta å det är jag glad för - måste vara rätt läskigt att sitta i den där när det lutar så mycket!
Det va soligt och fint och vi fick till och med storfrämmande från byn - familjen Arvidsson hade tagit husvagnen och campat en natt borta vid Kustladan. Alltid kul när det kommer besök.

Barnen är fortfarande på semester. Kommer hem i eftermiddag. Igår kväll tog vi en promenad och landade borta på 10:an där vi fick ost och kex. Trevligt som alltid.


Idag har jag röjt en hel del här hemma. Tvättat och städat. Borde ta övervåningen också men vet inte om jag hinner. Måste handla och sen ska vi dra iväg till Nordingrå å se grottmannen. Det börjar i och för sig kl 18 men vi ska äta nåt innan också. Blir förmodligen Näske Krog - det ligger ju efter vägen!


Bäst att jobba på så att det inte blir så stressigt!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Det låter som om ni har det trevligt där ute i Docksta. Har ni vagnen där med? Så att ni kan sova över. Kram kram