söndag 26 juli 2009

Prick-pick-nick!


Efter morgonens rivstart med melodikryss gick vi hem och tog det rätt lugnt. Läste dagens allehanda... drack lite kaffe... spelade Mulle Meck bygger hus. Bra väder och det lockade barnen bort till golfbanan för en liten runda.

Mina frukost-fixare ville ha sig en mitt-i-dagen kopp så det tog vi på min altan. Där smed vi picknick planer med prick... vad kan det nu innebära? Jo, en sväng till Hällvattnet med luftgevär och korv. Anna och jag gjorde upp eld och därmed va korvgrillningen i full gång. De andra sköt lite prick och matade fiskarna!
Att det kan vara så rogivande att sitta och peta i en eld - Det är gratis också!!
Barnen va helnöjda med en kanoneftermiddag. Solen sprack fram och det va superhärligt.
När vi kom hem drog vi ihop ett taco-knytis. Samlades här hos oss och åt och surrade hela kvällen.
Man behöver inte göra några dyra saker för att man ska känna att man haft en toppen dag. Har man bara goda vänner, lite korv och mat så känns livet fullkomligt!
Imorgon är det HEA-stig - dvs alla med ett skjutgalet finger får testa sin bössa och kasta iväg några skott. Inget jag själv tänker prova men Axel är helt inne på att testa. Jag tror att jag testar serveringen och hoppas på att solen skiner på oss!

Dags att gå och lägga sig. Jag känner mig rätt nöjd och trött!

Inga kommentarer: