onsdag 8 juli 2009

Så har man hunnit till 400!

Helt sanslöst! Jag har gjort 400 inlägg i den här bloggen. Men det har ju blivit ett gift att skriva så det lär nog bli fler!
Lite slarvigt blir det när det är semester och Rickard är hemma. Är han på jobb har jag mer tid till att skriva.
Mitt andra hem - Industrihuset...
Igår efter lunch stack jag iväg till industrihuset för att börja måla innertaket. Vit lasyr - blev jättefint men det tog tid. Stod i ca 7 timmar med den där målningen... jag hade behövt lite besök så jag fått några välförtjänta pausar men då har jag väl fått hålla på i 8 timmar istället. Det är ett riktigt trevligt ställe förutom att det stinker nåt konstigt... Jag trivs riktigt bra där borta, enformiga jobb och lyssna på radio... det är min melodi de´. Ska nog försöka hitta på nåt mer jag kan utföra därborta...! Om inte annat så måste jag väl städa efter mig igen, jag som gjort så fint - nu är det skräpigt igen!

Storfrämmande på byn
Skorped fick celebert besök igår. Innan jag skulle iväg å måla såg jag en svart volvo vid Lunds... en snärtig kvinna med två rejäla karlar i hasorna.... Jag hajjade direkt när nästa snärtiga kvinna kom trippande... min chef... Karlarna jag sett va Maud Olofssons säpovakter. Inte alla dagar vi har självaste vice stadsministern på besök. Maud och Vivi-Anne är svägerskor och jag vet att de brukar göra lite sommarutflykter tillsammans. De handlade nån timme och sen bar det vidare till Bredbyn för att få lite mat i magen. De tittade faktist förbi hos mig där jag målade... Vivi lämnade presenter till mina barn som fyller år snart. Hon är bäst - som jag skrivit tidigare - hon glömmer INGEN!!

Jag höll på till kl 21 med mitt målande. Hemma körde de grus på infarten så nu börjar det likna nåt igen. Grabbarna hade åter turen att få åka lastbil!

Avslutade kvällen med en god sommardrink... man gör så när det är semester. Nåt annat som också borde finnas när det är semester är solen och värmen men den låter hålla på sig!

Hur blev det då med alla kärleksakter??
Hela dagen igår surrade de på radion om att det va nationella orgasmkvällen... Första fullmånen efter midsommar innebär att man ska ut å göra´t, Alltså - ute under bar himmel...
Ja säger bara som så... här va det 8 grader, ösregn - hur mysigt är det å hur sugen blir man på att gå ut då?? Som det stod i Aftonbladet - missar du den här natten så får du vänta ett helt år till nästa gång! Okej - då får det bli så - frysa ihjäl hade jag ingen lust med iaf!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ja du, det måste vara en fantastisk affär den där Lunds, om en berest kvinna stannar till ett par timmar för shopping i
..........SKORPED.........

Ha det gott