tisdag 21 juli 2009

Mörkrets inbrott


När jag tittar ut är det verkligen mörkt ute. Jag och killarna åt pizza till middag idag (hemmagjord). Hade rätt körigt här med barn i alla former. De har ömsom bråkat och slagits med varandra men även lekt och haft rätt så skoj... Det är lite tröttsamt för en mammas öron att en hel dag höra på - det va han, jag har inte gjort nåt, han slog först o s v....
Hur som helst nu sover mina små älsklingar.
Efter maten stack vi iväg till farmor och farfar... något försenade. Vi skulle hälsa på deras Stockholmsfrämmande - Inga-Lill och Jerry. Just när vi kom skulle de äta middag så vi satte oss och pratade tills det va dags för kaffe. Farmor hade bakat en jättegod kaka.


Det är alltid lika trevlig att träffa detta huvudstadspar. När vi skulle cykla hem tittade vi in till kvarterets sjukling. En ilsken bacill har slagit till, undra just om det va nån som hängde med hem ifrån Åsele. Stannade och surrade en stund och innan Nils cyklat iväg hem så hann kl dra iväg en hel del.

Har försökt att ringa till Rickard men det blev nån konstig signal - "vört" det är nå regn i luften som stoppar kommunikationen!
Jag ringer imorgon istället. Tur att vi talats vid några gånger idag iaf.

DAGENS nyhet är att farmor har blivit en värsting! Jo, det är sant. Nu kan hon surfa runt precis som hon vill - hon har blitt me´LAPTOP!! Nu får man passa sig för vad man skriver... ha haaa - nja - knappast, det är bara roligt att hon också får ta del av alla dessa krumelurer man skriver varje dag! GRATTIS FARMOR! Kanske är det din tur att starta farmor-bloggen?? Men först måste du väl lära dig finska eftersom det blev nåt knas med installationen... allt står på just -FINSKA
Nu ska jag gå och lägga mig så jag vaknar pigg och utvilad imorgon utifall att solen knackar på min dörr... Ingen tidning får jag levererad heller, grannarna har dragit till Gotland så jag är både post och soptunne vakt denna vecka. Jag hoppas att de har det underbart där de är. Väl unnt på alla vis - passa på att slappa, mysa å bara ta det lugnt...

Natti natti!!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ja men vilken tur att ni fick fint väder i Åsele förresten, ni komme precis rätt.
Idag ska det vara sol, undra vart, kramelikram