torsdag 2 juli 2009

Sex-hundra spänn senare!


Man kan slänga pengar på både det ena och det andra. Idag fick jag lägga mina slantar till tandis! Fick till och med ställa väckaren på 06.00... klädde mig och väckte pojkarna för att så gott som medvetslösa få dem till bilen och vidare till mormor. Vi är ju inte vana att stiga upp så tidigt - men så håller vi ju oss vakna rätt länge på kvällarna också!! MYSIGT! Nu blir det väl andra bullar, Rickard kommer hem imorgon så då är det väl färdigt med att vara vaken om nätterna!

Det gick iaf bra hos tandläkaren - inga hål - inget borrande men han hotar med att dra ut en visdomstand till hösten - alltså - samma sak i år igen men sen ska det väl va klart med dessa andrasorteringens tänder - jag har inga fler!
Gud måtte väl ha gjort en miss då han placerade in visdomständer i våra munnar - varför ska dessa tänder få växa hit och dit som de vill? Ingen kvalitet är det på dem heller, grrrrrrrrrrrrr!

Gjorde några trevliga ärenden runt stan... när man ändå är där. Soligt å fint och totalt luftstillestånd! Skulle ha passat bättre om man fått ligga på stranden!

Fick lunch hos mamma och rykande nykokt kaffe! De va gott de´. Grabbarna va rätt trötta när vi åkte hem med tanke på den tidiga morgonen. Somnade snabbt i bilen. Jag va också rätt så trött men jag somnade inte iaf. Stannade till vid Ubergsbron och blötte fötterna i ån. När jag bodde i Uberg badade vi ofta där. Nu va det nästan inget vatten i ån men nog räckte det till för att få mina tår lite svala.

Efter middan så åkte vi till Pärmsjön för ett kvällsdopp - härligt - riktigt varmt i vattnet! När vi kom hem så klippte jag gräset - inte klokt vilken energi man kan få av ett dopp. Grabbarna fick erbjudande om att hänga med farmor på lägerbål borta på Harpsjöbacken men badet lockade mera... så kan de va - snart vill de väl inte ens följa med mamma å bada!

Nu har luften gått ur mig. Har stökat av diskbänken och hade tänkt dammsuga och skura men JAG HAR INGEN LUST... inte ett enda dugg ska jag erkänna.

Hoppas på fint väder imorgon så att vi kan få oss en soldag igen. Det är ju så jättehärligt att bara lata sig i solen!

Nu är det nog sängen som väntar - kanske känner jag mig lite mera uppåt när jag vaknar - annars vill nog ingen va med mig imorgon!!

Inga kommentarer: