måndag 28 september 2009

Vilket mörker!

Idag säger vi GRATTIS till min MAMMA - hon fyller år idag! Hipp hurra lilla mamma - idag blir hon pensionär! Va - det är ju helt otroligt... men så är det. Nu kan hon kvittera ut sin pension varje månad. Hon har jobbat och slitit som bonde i hela sitt liv - gissa om hennes pension är liten trots ett hårt arbete hela livet!
Jag åkte dit efter jobbet idag och gav henne en present och några grattiskramar. Nu va presenten helt fel - hon hade redan den där grejen men vad gör väl det... hon fick kvittot och får den perfekta möjligheten att köpa precis vad hon vill - kan det blir bättre?!

Ikväll har vi sett Modo matchen - hm, ingen lyckad match - förlust igen.
Efter matchen kollade jag lite på rikedoms fruarna over there.... Anna Anka... va är det för en person egentligen? Hon skulle inte ha fått ha barn.... vilken konstig människa!

Byn ligger i totalt mörker ikväll, inga gatlysen som är tända... det är nästan lite kusligt. Höstmörkret och blåsten gör det ännu kusligare.
Nu ska jag kolla om jag hittar nån film.... ska ge utbutet en chans.... Brukar aldrig hitta nåt att se eller så har den börjat för länge sen....
Ett kort och trist inlägg - kommer kanske nåt kuligare imorgon.
Ska jobba hemmifrån imorgon, Nils på fyra årskontroll mitt i dagen så jag tog hem en massa papper hem som jag kan jobba med. Känns fånigt att ta en föräldradag bara för nån timme. Bättre att jobba här hemma. Det är det som är det fina med internet!
Synd att jag lämnar min kollega i sticket men det är väl så det är att ha småbarnsföräldrar anställda.

Tack å go´natt

Inga kommentarer: