onsdag 23 september 2009

Att stryka eller inte stryka...

...det är frågan!
Igår kväll skrev jag på FB att jag hade strykit hela kvällen och vipps så är debatten igång! Den ena skriver att strykbrädana är till för gardiner medans en annan skriver att Det är så det ska vara... en tredje tös skriver att DET blir INTE mindre MED ÅREN! Jag förstår.
Att stryka eller inte... vem bryr sig?? JO, jag! Jag hatar att lägga in T-shirts som är mjuka och halvskrynkliga.... stryker man på dem så ligger de mycke bättre i garderoben! MEN det är under förutsättning att HAN som ska ha den inte väljer den understa och rör till det i högen!!!
Visst är jag petig!
Det är också rätt praktist att kunna ta på sig det man vill ha och inte behöva stryka kl 06.00 på morgonen.
Givetvis kan man göra som Nadia skrev - hon köper bara kläder som inte måste strykas men jag shoppar inte på det viset... sån är jag!

Ett helt ointressant inlägg men ändå... va bara tvungen att reda ut detta viktiga i livet :-)

En ny dag är på gång... Det blåser som tusan men solen skiner.
Nu ska jag ta tag i hemmet... gör jag nåt annat egentligen?? Ja, hur som helst - det finns lite fix här och där så det är lika bra att börja. Jag har ju nu fått i mig mitt efterlängtade kaffe så med nog mycke koffein i kroppen ska man väl komma igång!

Inga kommentarer: