lördag 19 september 2009

Ensam...

...ville jag inte vara ikväll så jag tog helt enkelt och gjorde som så här!
Ringde till en vän som på ryktesvägar tydligen va på ett rätt ilsket humör på grund av ett urdåligt schema på jobbet... frågade om hon med familj ville äta med en ensam mamma och det ville hon så klart... Jag hade inte inte planerat så mycke men nåt älgkött och klyftpotatis med nån sås... Hon kom och vi lagade mat tillsammans... trevligt!!
Eftersom jag tyckte att maten borde räcka till fler så ringde jag även hennes grannar. De kunde gott behöva lite mat... De jobbar med renoveringen av sitt kök så att bara få gå till byn å sätta sig vid dukat bord brukar vara uppskattat. Det blir ju så trevligt också när man är ett stort gäng. Det slutade med 12 kring matbordet! I love it! Tur att jag fick lite hjälp vid spisen... annars hade det nog blivit körigt!
Grabbarna har eldat och dragit ris borta på Faktorskogen idag. Ett tag brann och rök det så hela byn låg i dimma!!
När de kom hem så va det till att börja elda igen - mammas pojkar kan man säga. De brännde både kvistar, papper och lite riktig ved. Mysigt hade de och till sin hjälp kom kusin Oscar!

Det har varit en BRA lördag. Grabbarna har eldat och jag åkte till Bydgdegården och gjorde ett städryck... Ska visst vara 50-års fest där imorgon så då är det bäst att det är rent och fint!

Nu ska den här fröken kasta sig i säng. Känner mig trött. Alla gamla blommor som jag skulle ta bort idag får kanske bli imorgon istället.

Natti natti!

Inga kommentarer: