torsdag 10 september 2009

Allt eller inget!


Nån att hålla i handen
Måste bara börja med att lägga in en trevlig bild.
Jag gillar den här sortens bilder... det ger liksom nåt att
fantisera vidare kring... undra just hur kära de där två är?
De kanske är på väg nånstans, till en hemlig plats... det ser
varmt och härligt ut... eller ... rätt som det är så ska de bara
på konsum å handla 2 liter mjölk... men med en kär vän i handen så kan till och me det vara romatniskt eller hur...!

Svammel svammel.... tillbaka till verkligheten....

Här kan man inte skryta med man är nån flitig skribent iaf!

Man kanske tror att jag sitter hemma på min kammare och lyssnar på Takida dagarna igenom... MEN så är inte fallet. Jag har haft så körigt den sista tiden att timmarna och orden räcker inte till. Det finns en detalj till som börjar bli en vana... Förra fredan kom det hem en viss sambo och det har på nåt vis blivit så att då hinner jag inte blogga!
Vad har då hänt sen sist??

Fredag jobbade jag med Norra Skogsägarna på ett möte i Umeå - mycket trevligt och givande på alla sätt!

Lördag jobbade jag också - va på stan och delade ut SVs nya studieprogram... träffade folk vilket tog hela dagen.

Söndag blev en dag i slöhetens tecken. Vi åkte till Docksta med familjen från Faktorsvägen och gjorde ingenting... sen söndagsåkte vi bil... åt söndagsmiddag på Näske krog.... Riktigt mysigt!!


Måndag var det dags för jobb igen och så va en ny vecka igång. Skillnaden är väl att jag gynnar Byberg&Nordin denna vecka. Bussåkning är rätt skönt med tanke på att man får sova hela vägen till jobbet.
Igår va jag ledig och då passade jag på att städa barnens rum... ops - där fanns både det ena och det andra... mest SKRÄP om sanningen ska fram. Hann med en kort cykeltur också medan barnen va hos en kompis... cykelturen va först en sväng till sopsorteringen och sen en liten tur mest för det vackra vädret .... man måste passa på att få lite frisk luft när det erbjuds - det får en att må så mycket bättre och det ger ENERGI så man orkar fortsätta med "tråk-städningen".

Jag har även hunnit med några promenader med Anna... man få som sagt passa på när man har möjlighet.
Nu har jag jobbat klart för den här veckan... men i huvudet så är det rörigt iaf. MAn hinner ju aldrig det man ska. Idag har vi haft data utbildning hela dagen så det hände lite på skrivbordet!!

Imorgon ska jag få massage... åh va det ska bli härligt. Jag riktigt längtar. Synd bara att jag måste hem i ilfart och sen över till Bredbyn igen. Barnen ska till tandis och jag hade hoppats på att pappi skulle fixa det... Nu blev det inte så, han drar till Docksta och gör ett ryck igen...

Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna åka till stan och kolla på lite kläder... JAG ÄR NÄMLIGEN klä-lös!
Å de passar sig då rakt inte... PÅ LÖRDAG smäller det till igen - PARTAJ så det förslår. PINK HINK fyller 10 ÅR och vi är ett ruskigt gäng som ska dit.... (vilken tur man har som får följa på det) Jag har alltså inga roliga kläder att ta på mig och förmodligen finns det heller inga kuliga kläder i stan!!! Slängde ett getöga idag både på Bik Bok och på HM men hittade inget (rusade in på 10 minuter, d v s minder än fem minuter på varje affär)
Jag få ta nå gamla trasor... ser förjäv.... ut i håret också så hur det här ska sluta har jag ingen aning om.
Nåväl - nån ska väl va fulast också och jag anmäler mig FRIVILLIGT!

Presenten till Pinkarna är snart klar. Igår pysslade vi till nåt och sen satt jag och diktade lite så nu ska det bara packas på nåt snyggt sätt....
Allt blir nog bra tillslut - Man har nog huvudvärk på söndag vare sig presenten blir bra eller dålig, om jag har fula eller fina kläder.... Vi ska ha skoj å det är väl huvudsaken!!

Om jag ska orka upp imorgon och skicka mina små älsklingar till dagis och skolan så är det väl bäst att kasta sig i säng....

Jag är tillbaka i bloggens värld.... jag ska bättra mig.... lovar att jag ska sätta in lite biler och engagera mig mer.... Jag har slöat till å jag vet varför.... det finns andra saker som intresserar mig, andra som tjuvar min tid... , kan möjligen va nåt med FB...(behöver inte va nåt fel med det, eller hur Anga?) Så länge man njuter av livet så är det bara att åka me´. Jag njuter - jag åker me´.

Natti natti

Inga kommentarer: