onsdag 16 september 2009

Svininfluensan... är den på väg eller?

Idag har jag varit ledig hela dagen. Ledig och ledig... varit hemma å pysslat med fönsterputs och gardiner... köket har fått sig en höststädning!
Vi brände även över till Bredbyn en sväng för ett tandläkarbesök för Axel.
Det gick lite trögt att komma igång med städningen men man kan inte beskylla oss för att ha sovit länge - barnen vaknade kl 7 och ville stiga upp. Jag vägrade och lyckades få ligga till halv åtta iaf.
Nu är det städat och till och med bakat en sockerkaka... man är ju mångsysslare. Medan jag stekte pannkakor, vispade jag även ihop kakan....

Hösten är här och det känns i luften att det varma härliga vi hade igår är nu ett minne blott... JAg klippte gräset ikväll, igår i kortbyxor och t-shirt, ikväll i långbyxor och varm tröja - hade gärna tagit på mig vantar också!
Grabbarna har haft en bra dag med kompisar. Fick även hjälp med att fixa cyklarna - va visst nån broms som inte funkade... tur att det finns reparatörer...! Mycke kan jag men inte sånt!
Sen tog de sig en tur och kollade in Nelia och Miras nya lägenhet... fick även åt sig lite fika tror jag. Jag måste också göra ett besök men man är ju hopplös. Säger att man ska hälsa på å det blir liksom inte utav.

Inga björnar har synts till - kanske va det en fullehund iaf som lagt av en "hög". Kan ju bli lite knasig i kistan när man tittat för djupt i flaskan?!
Vi får väl hålla lite utkik... snart är det ju helg igen.
Såg en annan herre som förvirrat/förirrat sig till Skorped idag. En "direktör" av högre rang... eller vad man nu ska kalla han. Kanske är han sugen på att köpa in några tomter och förvandla dem till nåt lyxigt område... vilket uppsving för oss.... eller så va han kanske bara sugen på lite lantluft och en rejäl korv-bit!
Nåväl, hur de nu va så måste man ju fylla ut den här bloggen med allt som händer och då får man ta de uppslag som bjuds....

Nu är det dags att sova. Jag känner mig sjuk... inte bra. ÄR det den här svin-sjukan som börjar ta oss en efter en?? Mitt huvud känns så tungt och mina kinder är blossande.... misstänkt förkylning!! Nu har jag slukat en Ipren (lagar, bota allt enligt dr fru R"u"S) En god nattsömn på det ska nog få mig att må bättre imorgon!
Sist men inte minst - Min käre sambo har skaffat en lägenhet... hm, blir vi då delvis särbo eller delsbo ibland... ja, det där måste kollas upp. Han börjar snart ett nytt jobb å då är det ut ur baracken och in i ungkarlslyan... GRATTIS iaf till det nya boendet. Snacka om kontraster, här sitter jag fattig som en lus i ett stort hus, där sitter han i en liten liten lya och tjänar betydligt mer än mig även om han kanske inte är rik som ett troll. Att knäcka min lön är väl ingen större konst!

Svammel svammel och god natt

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Men vilken fin och upplyftande "färg" det var på din sida idag, passar liksom nu i höstmörkret, nu är det kväll för mig, döötrött, sov gott, vi kanske syns imorron, pössen