lördag 19 september 2009

Den perfekta lördagsmorgonen!

Nils väckte mig och tyckte att nu räckte det med sömn för den här natten... kan han ju tycka med tanke på att han somnade först av oss igår kväll...
Hur som helst så satte han sig och spelade dator, Axel vakande strax efter och han och jag tog oss ett avsnitt av vår favorit DVD-box - Skärgårdsdoktorn... helt sjukt men det är faktist han som vill se, å jag är inte sen att haka på. Jag har hört att det ska komma en bio film på detta tema till jul, den måste jag se! Himmel vilken bio-räv man blivit helt plötsligt!!
Nu har jag dängt i mig ett antal koppar kaffe, ätit frukost med kidsen framför tv:n och vi har bara myst!
Allehanda är läst och överlämnad till grannen så nu gäller bara att ta tag i dagens övningar. Städa på bygdegården och plocka bort alla sommarsaker och döda blommor. Måste nog till farmor och knycka hennes skottkärra eftersom jag fortfarande inte har nån!!!

Livet leker.... känns det som! Det är ganska så mysigt med höst när man väl accepterat att det är som det är.

Inga kommentarer: