onsdag 8 april 2009

Sista rycket innan blåkulla!



Nu har jag fejat och städat och ställt fram tuppar och hönor. Jag har även hunnit testa påskgodiset... men det är hemligt!

Vilken minut som helst så kommer gubben hem... landade på flyget för en stund sen och jag hoppas innerligt att POLISEN inte stoppat kuriren som skulle hämta honom. Det går rykten om att vi blivit fritt villebråd för farbror haffa. Han tar både den ena och den andra och skriver ut otroliga böter. Nu gäller det att lätta på gasen... så är det bara. Nu har de till och med börjat med civila bilar - FEGISAR! Läste i Lygdmans blogg att hon blivit utskälld av lagens långa arm... bara för att hon försökt att varna sina medtrafikanter att köra lite saktigare...
Nu återstår bara frågan... får man köra hur fort man vill på sin kvast på väg till BLÅKULLA? Tidigare år har det varit fri fart men nu vetérackarn hur det är. Man får väl spöka ut sig riktigt ordentligt så de inte känner igen mig.
Har tidigare ikväll talat med MIA om att vi ska ses bortåt Hemavan... där blir det hämtmat och sen vidare. Ingen tid får gå förlorad... full fart mot festligheterna tillsammans med de andra brudarna. Synd att sambon skulle komma hem just nu när jag ska iväg... vi hinner ju aldrig träffas numera... fast, jag blir ju inte där hela helgen... vet inte riktigt hur länge festligheterna pågår :-)

Årets färg på hucklet får nog bli grön-rutigt... jag har ju lite över sen jag sydde gardinerna så jag kan nog få till ett förkläde också... Med tanke på dagens ekonomiska läge tog jag och gjorde några extra exemplar som jag tänkte ha till försäljnig... Kommer förmodligen att gå åt som smöööör!
Jag visste att jag skulle få nytta av de tygbitar som blev över.... Nu blir jag förmodligen rik också -LIVET LEKER!
Ett sista vaxande av kvasten, lite sömn och sen bär det iväg....

Hasta kvasta! See you!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Vi syns i blåkulla!! Det är turbo som gäller på kvasten i år!
Jag måste komma ihåg att ge kattaj..eln åksjuketabletter, hon sket ju ner kvasten ifjol, hucklet börja bli slitet, men du hade ju till försäljning.
Pannan är kokad och satt på kvasten, så nu hastar jag, ska bli trevligt i år igen, see you...