måndag 20 april 2009

Flitens lampa..


eller vad det brukar heta. Idag har jag legat i som bara den. Har torkat och fejat... lite här och där. Dammet syns förskräckligt väl när solen tittar in. Det blir knappast bättre av att alla dörrar och fönster är öppna?! Men det är underbart... frisk luft! Kom hem efter en sväng på kyrkan... det va bara vi där plus de som arrangerar det hela. Tur att jag hade fyra barn med mig. Grannpojkarna fick också följa me´.

Eftermiddan har jag ägnat utomhus och i tvättstugan förståss! Jag drog till å tvättade bilen. Den va sååå smustig. Jag hatar fortfarande högtryckstvättarnas alla ihoprullningsgrejor... styvt å stelt åt alla håll men idag gick det iaf skapligt och resultatet blev jättebra! Se själva!!

Som den lilla pyroman man är så tog jag och eldade upp lite skräp som jag hittade i källaren. Åh va det är roligt att elda. Hittade också en massa kvistar och löv borta vid gungorna som jag bara "gatt" kratta ihop, å elda så klart. Jag skulle kunna tillbringa evigheter ute så här års. Det är helhärligt!

Jag har även börjat pusta fönstren på altan! Ett hästjobb men måste väl påbörjas nån gång. Spelar ingen roll hur många gånger man putsar dessa fönster.. det är ändå ogjort på nåt vis. Räcker att man får besök av några små troll i en halvmeters höjd... ätandes på en glass eller nåt annat kladdigt så har man rutorna smutsiga igen.

Nu ska jag ta mig en sista tur ut å kolla brasan å sen blir det till att dammsuga altanen! Snart ska det vara fräscht så att man kan göra en längre sittning! LÄNGTAR!!!!!

Inga kommentarer: