måndag 27 april 2009

Blandat vårväder!

Sitter och försöker summera dagen. Ops... det va inge enkelt. Känns som en lång dag utan "viktigt" innehåll. Nåt är det men så kan det ju va´. ... Det känns något bättre nu! Har trampat på här hemma med krattning och en hel del datajobb. Gör ju mitt sista på skrivkursen nu.. skulle göra en artikel med bild och text på nåt som hänt... Sa jag inte igår att det inte händer nåt här?! Hur ska man då kunna skriva nåt aktuellt med bild och gärna personliga kommentarer??
Jag skrev om vår stor och liten avslutning. Tur att jag hade mobilen med mig så att jag kunde knäppa en hel del bilder. Min vanliga kamera har lagt av den också... sa jag inte tidigare idag att allt bara går sönder hela tiden!!
Jag skrev ihop en artikel och skickade in. Hoppas att den duger.
Ikväll har jag och en kompis gjort biljetter till Wilda Vestern festen. Ska bli skoj hoppas jag. Nu ligger det två fester i min tidsplanering. Både den 8 och 22 maj... vilken partybrud man blivit. Det värsta med Västern är att man ska hitta på nåt att "klä om sig till" (som Olle i Pistvakt sa) Ja, vad ska man hitta på... kanske blir det Luky Loke, eller buffalo Bill eller dr Quinn... Fast egentligen skulle jag vilja vara Moster Molly i Macahan, så vem blir snygge Luke eller store starke ZEB?? Moster Molly va en tuff brud vill jag minnas och får man chansen att klä ut sig så kanske man kan få vara lite tuff för en gång skull... (Va han så snygg egentligen??)
Jag har även hört att det finns de som tänker klä ut sig till kaktus... nåågot annorlunda men kul tanke. Huvudsaken är väl att man klär ut sig -för annars kommer man ju inte in i bodegan!
Nu vet jag inte vilken vändning det här inlägget tog - ska försöka hitta tillbaka till nån tråd...
Nähä... det gick inget vidare så då får jag väl försöka skriva nåt annat då.
Knepigt det blir när man kommer av sig. Kom på att jag hade tankarna åt nåt helt annat håll... så hur va det nu då.
Talade med min sambo idag. Han hade hittat en mycket rolig blogg med forum hos en kollega i Norge... Norrmän är väl kända för att vara roliga eller åtminstonde låta roliga. Detta är nåt som vi ska ta efter och vad det blir av det ska vi nog återkomma till lite längre fram. Kan bli bra...

Jo så här va det också. Idag har jag suttit och kollat på lite klipp på Youtube... fantastiskt roliga saker det finns att titta på. Eftersom jag är barnsligt förtjust i ovannämnda preparerings-personal-tv-serie... (ju´som en rebus) så har måste jag bara lägga in ett klipp. Synd bara att jag inte hittade det jag sökte efter men men... får väl sätta mig och plöja filmerna istället. Se och njut!!
Måste bara hälsa Annica välkommen tillbaka till bloggandet. Känns som evigheter sen du skrev. Kan det vara soff-historien som tagit knäcken på dig, eller är det nätet som strular? Nät -ska väl bli din grej framöver... nu när du är båtägare och allt. Hi hi...


1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Hahaha, ja är de inte härliga.
Nu ska jag iväg, igen...
Vi höres, kram