måndag 20 april 2009

I killed the strykhög!

Nu ligger det strykta kläder överallt. Jag har verkligen legat i! Lika förbaskat så är det fulla linan med tvätt som torkar... snart är jag återigen på botten! Då ska tvättstugan vårstädas. Kan det vara solen som ger mig en sån fantastisk energi eller är det nåt annat??? Kanske all härlig ledighet!
Det är iaf mysigt att påta på hemma både ute och inne. Det härligaste är när all snö tinat bort och det torkat så pass att man kan gå torrskodd över gräsmattan. Det är inte att tänka på nu iaf.
Nu kom jag på ett ställe till som måste städas och DAMMSUGAS... För ca 100 inlägg sen så skottade jag taket på växthuset - KRASCH!!!! Just ja, det va några rutor som rasade in och blev si så där miljarders biljoners bitar. Så, det blir till att dra ut snabeldraken även där. Fasen va fint det ska bli. Då får "rall-käringerna" på byn nå mer å tala om. Katrin har blivit pedant... eller helt galen, dammsuger till och med växthuset! Nu läser väl hela byn den här bloggen så jag har ju redan talat om varför jag kommer att göra detta... men annars så...!!! Ha haaa...
Nog om detta. Imorgon är det jobb igen. Måste packa ner den här datorn - min ständiga skräck när jag varit ledig länge är att jag ska glömma datorn hemma...

Att våren är här är det då ingen tvekan om. Det killas i både näsa och ögon... det är väl den enda nackdelen med den här årstiden. Nej nu ska jag ta ett sista ryck innan dagis och gympa väskan ska packas... gympan ja´, nu kom jag på att jag måste beställa en ny tid på StepIn också. Lyckades ju avboka den tid jag fått. Vi drog ju till fjälls helt oförhappandes vilket gjorde att jag va tvungen att stryka min test-tid. Ingen saknar mig där men å andra sidan kan det ju va kul att testa att träna lite. Jag bokar en tid när min rygg gör mindre ont... så får det bli

Om nu bara John blund tar och hjälper till med det sista lakanet så går det så mycket fortare, men som vanligt så sticker han upp och sätter sig på sängkanten... men mig får han nog vänta på... jag kommer om en stund!

Tack å gonatt

Inga kommentarer: