söndag 26 april 2009

Absolut naturell!

Tittade mig i spegeln för en stund sen och kände knappt igen min egen spegelbild. Det är inte många dagar per år som jag är 100% osminkad... sån är jag. Idag har jag suttit i solen hela dagen nästan och inte ett enda gnutta mascara har jag haft. Känns rätt skönt också men något ovanligt.


Jag tog tag i altanstädningen efter att jag vilat mig iform ett bra tag. Nu har jag dammsugit och skurat men inte tagit några fönster - det får väl vara måtta på kraftansträngningarna!

Solen är underbar så det går helt enkelt inte att vara innomhus. Efter maten la jag mig på altanbron och bara gassade. Det är sååå härligt. Mat och kaffe va vad som behövdes för att jag skulle komma igång. Jag har krattat och eldat.... Jag erkänner, det va jag!!! - jag som förpestade hela byn med röklukt så där vid 19-snåret.

Killarna va hos kusinerna och lekte kuragömma m m. Alla är lika förtjusta i att vara ute... även kusinernas pappa som stått på vea-backen hela helgen... idog må man säga!

Nu har jag röjt i skafferiet och kylskåpet, samlat ihop återvinnings-grejs.... och plockat och grejat... Tillslut kom arbetslusten.

Nu ska jag ta och softa lite. Många i min omgivning sover nog redan, det va ju inte bara jag som nattsuddade. Det konstiga med mig är att jag nästan aldrig är trött... förutom när jag kom hem inatt... Det va en underbar känsla att lägga sig under täcket och bara få sova SJÄLV i en stor säng.

Sedan jag flyttade hit har jag sovit 2 nätter ensam i huset... Känns nästan lite konstigt att vara ensam i sitt eget hus! Barnen är ju alltid här och oftast sover de i min säng också så ni må tro att känslan va annorlunda.

Imorgon är det terminsavlutning på stor och liten. Vi ska vara ute om det är fint väder... en och annan korv ska grillas... Vi ska även ha utvecklingssamtal för Nils på dagis. Då får man väl veta om han sköter sig som han ska!

Han tycker för övrigt att vi är de sämsta föräldrarna i världen som inte har köpt nån studsmatta. Det måste man ha säger han.... tur att det finns andra att studsa hos...


God natt kamrater - dagen är slut med eller utan huvudvärk - så får det bli!

Inga kommentarer: