onsdag 8 april 2009

Jag fyller 18 år!



hur kan det ha sig? För en vecka sen så fyllde jag 27... nåt konstigt med tideräkningen är det nog! Sanningen är att jag för 18 år sedan gjorde mitt intåg i Skorped! VEM hade kunnat tro att denna något mystiska bygd skulle hålla mig kvar... Inte jag själv iaf... inte då... men å andra sidan har jag varit överförtjust sen jag såg skorpedsskylten för första gången. Jag minns när vi brännde in på byn i Annicas röda bubbla för att köpa rökare och hon presenterade centrum så som - Ha´ne ä STATION! Kiosken, konsum, banken... mer finns det inte men vi klara oss me dé.
Jag blev som sagt tagen av denna by och blev kvar!
Jag har väl i och för sig flyttat runt lite... men man måste ju testa sig fram... Förmodligen har man flyttat för sista gången - men va vet man!
18 är en rätt lång tid. Om man tänker på en bebis till att den tar körkort.... en EVIGHET egentligen! Mina 18 år känns också som en evighet men ändå som en "grisblink"

Vad hände då påsken för 18 år sen? Lygdmansbrudarna och jag målade påskägg och drog ut på byn till självaste Hellström, jag lärde mig att äta kaviar..... Många kuliga typer fick jag lära känna. Drack Creme de minth (stavas inte så men ändå) blandat med renat... Wow... vilken drink! Yr blev man då! Insåg att påsken va nåt mycket större här än på andra platser - HÄR firade man på riktigt!! Å så har det fortsatt!
Jag minns att en herre med rejält innanför västen satt på en pinnstol från skärtorsdan till påskafton... här snackar vi träsmak i rumpan! Tur att han va dopad... och tydligen kan man ta sig en tupplur mellan varven också även sittandes på en stol.
Ja, mycket hände och det har satt sina spår!

Vi har en härlig by och nu laddar vi åter för en UNDERBAR påskhelg - kanske på ett lite mera vuxet sätt men ändå helt galet!

Så gick det till... undra just om Annica minns detta? Man räknas kanske som udda som inte drog härifrån fortare än kvickt... men som sagt... jag blev kvar!
GLAD PÅSK....

3 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Tänk vad en påskhelg kan ställa till...
Att denna by fick underbara Katrin på halsen, det är de nog alla glada för.
Kram kram

Katrin sa...

TACK Anga! Du är bäst!

ScrapAnga sa...

Puss...