måndag 27 april 2009

Lugnet...

En ny vecka med nya möjligheter brukar det heta. Ja, det är väl så man får se det hela. Idag har jag varit på utvecklingssamtal för Nils... Ja, han blev godkänd kan man säga. Inget speciellt bus som han ställt till med. Tur för mig.
Kl. 10. va vi på församlingshemmet och umgicks med andra mammisar och barn. Avslutning med stor och liten. Tur att det inte regnade för vi skulle grilla korv. Det va mysigt de´. Barnen spelade fotboll och hade jättekul.
Vi fick även tårta... det tyckte alla barn va jättegott. Jag fick kaffe och det va jag nöjd med.
Nu har jag varit ute och försökt kratta lite. Men solen skiner inte idag som den gjorde igår... man kanske inte kan få sol varje dag även om arbetsivern blir lite större då.
Nyss kom det en regnskur så det va till att gå in... nu verkar det ha gett sig igen så det är väl dags att gå ut igen.
För övrigt så händer det ingenting på byn. Det är hel lugnt! Kanske ska jag ta och koka mig en kopp riktigt kaffe - det är ju aldrig fel.
Ofta när jag är själv nöjer jag mig med NesCafé. Men nu har det hänt det som inte får hända i mitt hem - VATTENKOKAREN är DÖD! Är det något jag inte klarar mig utan så är det just den lilla hjälpredan. Jag använder den flera gånger per dag till ALLT... Välling, makaronvatten, te, kaffe, välling igen. Jag måste snabbt köpa en ny för det här går inte. Det känns som alla saker bara går sönder just nu. Vår gamla torktumlare gav också upp idag. Skulle snabbtorka några jackor idag men den ville inte gå igång... Den morrade bara åt mig och efter en stund luktade det lite brännt... Tror att jag inte ska försöka mig på att starta den nåt mera...
Nä men nä men.... vad är det jag ser... solen tittar fram. Jag kan nog inte sitta här längre, jag måste ut!!!
Ska bara surfa in på Sony Ericssons hemsida för lite support av min mobil. Axel lyckades få fram nån konstig symbol på den så vad den betyder måste jag försöka luska ut.

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Det var lustigt, jag har aldrig ägt en vattekokare, och mitt liv fungerar ypperligt.
Har aldrig förstått vad man ska med den till, och nescafé, det får du bara dålig mage av.
Men torktumlarna verkar ha gått i strejk, ser jag. Våran rök för 2 veckor sen, det blev tippen det, men dit går det ju mycket.
Sen hade vi sån tur att tvättmaskinen sa: suck`o´hej, i helgas med, så, utgifter går det ingen nöd på.
Nu ska jag göra bokslut här för idag, ska vårda min vansinniga förkylning som bara fladdrar fram o tillbaka, feber o döösjuk idag igen, hare´gott, kramen