söndag 5 april 2009

"Mitt liv ett icke äventyr"


Sitter och tittar ut genom fönstret och ser att det snöar. Kan vi inte få lite sol snart... jag håller på att ruttna bort i den här dystra tillvaron.
Hörde på radion i morse hur Carola sjöng "mitt i ett äventyr"... den har som snurrat i mitt huvud sen dess. Men av nån anledning så passade min rubrik här bättre på mig. ÄVENTYR... får nog bli i mitt huvud istället. Dagarna här ser i stort sett rätt lika ut... VARJE DAG. Tur att man har goda vänner som förgyller tillvaron mellan varven. Hur skulle man annars klara sig?
Idag är det hel lugnt på byn, man ser inte till en enda människa... vad gör alla? Förhoppningsvis har alla lika trist som jag. Telefonen är nog trasig för det är ingen som ringer, varken på mobilen eller i den andra. Inga mail - INGENTING! Hallå... ett litet trevligt SMS då? NEj.. som sagt den verkar vara DÖD!
Tar och kokar mig en kaffekopp så kanske det blir lite kuligare! Om inte annat så kanske jag blir varm... Jag fryser!
Nåt jag kan roa mig i timmar med är att leta fina bilder på nätet. Jag älskar svartvita kort och såna med hjärtan och händer på. Hittade några passande till detta inlägg... nu känns det bättre. Även om ingen annan förstår tanken med mina bilder så förstår jag.... Det är det viktigaste av allt. Det betyder kanske inte alltid vad man kan tro. Eller så betyder det ingenting... jag vill bara lägga in dem för att de är så fina!

1 kommentar:

C.HARNESK sa...

Jag ska skicka länken ang stegräknaren senare.
Kram Carola