måndag 6 april 2009

Okej jag erkänner!

Den här veckan kan inte annat än bli konstig. Jag har jobbat idag och det är måndag! Gissa om jag kommer att ha fel ordning på dagarna. Min normala arbetsordning är tis - tors. Sen lååång helg vilket är helt underbart bara man har nåt att göra och att det inte regnar.
Vilket väder det är just nu är lite svårt att beskriva. Imorse va det kallgrader... halt väglag kan man säga. Körde för en gång skull lugnt och beskedligt till stan. Kan ju va bra med tanke på alla poliskontroller som dykt upp på sista tiden.
Sen tittade solen fram i 5 sekunder. Sen va det nåt sorts dis eller va det ett regn eller kanske rent av ett snöfall?? Det har verkligen varierat.
Högarna på jobbet växer och växer... jag hinner inte alls det jag ska. Imorgon är det 100% hårdkörning - då ska mapparna minimeras!
Idag tog jag mig inte ens tid för luch. Skulle på ett möte på Domsjö Fritidsgård och snacka replokaler. Åh va jag känner mig hemma i den branschen... NOT! Man kan väl alltid bli bättre om inte annat.
Sen åkte jag tillbaka till jobbet och gjorde ett sista ryck... VART TOG MITT EFTERMIDDAGS KAFFE VÄGEN??
Jag va ändå inte nå sugen. Har mått tjyvtjockt hela dagen - ett lätt illamående men som känns något bättre nu... ? Kanske för att jag smygåt det sista i chipsskålen sen helgen ( Därav rubriken) Gott va det iaf. Skulle behöva en godisskål också men man måste nog hålla sig... Snart dags för påskägg, JIPPIIIIIIIIIIIIII!
Hämtade hem två trasor till barn - de va rätt så trötta. Med lite mat i magen och en rätt lång cykeltur så blev alla på bättre humör. Lång å lång... inte kilometermessigt utan tidsmessigt. Nils är lat av naturen så han cyklar en bit å se måste han vila... -de ä ju så jättebobbit att hyckla. Synd att det skulle snöa - det blir så jäkla slirigt efter vägen då.

Nu har jag sedan länge fått dem i säng och jag har suttit med min skrivar kurs. Man måste ligga i så att man inte halkar efter. Det är rätt praktiskt att gå på kurs via nätet. Man väljer själv när man ska träffas... Synd på fikapausen!

Som vanligt så är den här fröken uppe för länge. Jag måste packa barnens gympa-väskor. De har beställt på vattenflaskor också!

Det blev inte roligare idag... En sak som va rätt rolig igår va att jag läste mitt horoskåp i en tidning... det stämde till fullo på mig. Nog är det väl märkligt att de får till det så?! Bara för att testa så läste jag ett annat helt slumpmässigt och det stämde inte alls... Underligt!

Nu är det kolsvart ute, men bakom molen så lyser en något suddig måne... YES!
God natt

När natten är mörkast är gryningen närmast

2 kommentarer:

Katrin sa...

Om Anga läser detta kommer hon att säga att det betyder otur att läsa andras horoskåp... Ja, vet, men jag ville bara testa!

ScrapAnga sa...

Hahahahaha, hörrö duru...
År det sånt som är förutfattade meningar, hihi ; )

Jag förstår inte att din och min, blogg inte gifter sig med varandra.
Du får inte upp mina nyaste inlägg och jag får inte upp dina nyaste inlägg, hmmm...
Men både du och jag får upp alla andras nya inlägg, varför funkar inte våra ihop, på respektive bloggsida, vad gör vi för fel??
Kommer du på nåt så hojta till mig, för jag vill kunna se när min blogglista har blivit uppdatared, konstigt.
Kram kram