söndag 5 april 2009

Seg-söndag!

Så har den här helgen sakta men säkert gått oss förbi. Idag blev det ingen rivstart iaf. Segade mig upp ur sängen och in i duschen... trodde mig på en förvanligt men ut kom samma gamla vanliga person! Kanske lika så bra de´. Vem skulle det annars ha varit??
Igår va en riktigt trevlig lördag. Hade rätt lugnt på alla fronter.
Fick besök av kusintjejerna med pappa... fika och paket, min födelsedag tar visst aldrig slut. Men nu tror jag att firandet är över för den här gången iaf.
Tog fram min nya cykel och fick mig en åktur bort på byn, det vankades räkmacka... en riktigt stor och god! Cykeln funkade fint... måste kanske pumpa hjulen bara men sen ska det nog gå som "hejsan" att susa fram.

Jag drog till och gjorde en Västerbottenspaj... bjöd hit en ensam kvinna... tycks ha sett henne tidigare. Vi är ofta ensamma vi och då gör vi så gott vi kan för att sköta om varandra med mat och surr. Nu fick ju även hon med räkmackan komma... fast gubben lämnade hon hemma.
Middagen blev sen, vilket också är rätt trevligt när det är lördag och man kan sitta och äta hur länge som helst!
Damerna knallade iväg hemmåt vid midnatt och dagen va liksom över...
Grannarna hade haft fest tidigare på kvällen så jag slank in där en sväng mest för att kolla läget.
Sen blev det god natt... Jag går nästan och lägger mig tidigare på helgen än på veckan?!

Grabbarna ville ut och testa sina cyklar på "storvägen" så nu har vi tagit oss lite luft... burr, riktigt kallt kan jag säga.
Söndagar kan vara sega så in i bomben... det är den här! Jag hör att tvättstugan försöker locka på mig och det gör den med all rätt...
Adjöken!

Inga kommentarer: