tisdag 7 april 2009

Ljuset!




Som vanligt tog jag och startade dagen med duracell-fart... Varför ska jag ligga och dra mig alldeles för länge? Ja, man kan fråga sig varför jag aldrig går och lägger mig... det kanske hänger ihop!!
Eftersom jag börjar vara rätt så van så hinner vi ju iallafall och det är väl det jag vet och därför så är jag denna enorma tidsoptimist everyday!
Rullade så sakteliga mot stan och även idag va det ganska så halt så några snabba inbromsningar är inget som rekommenderas!
Tog vägen via bageri Lundbergs och ryckte in två stora leverpastej-mackor! Det är nåt man kan behöva på SV ibland. Chefen gillade min prasslande påse när jag kom in på jobbet. Vissa omständigheter krävde en bra start på dagen!
Jobbade på med lite fakturor - jag säger som Häxan Surtant... Det är kul att ta betalt!
Fick lunch med en brud från Skorped... riktigt trevligt! Sen shoppade vi loss på en butik intill... som säljer påsk-trevligheter och bra att ha på lager "flarror". Tungt som tusan va det att bära men vi lyckades utan att krascha innehållet!

Under eftermiddan fick jag mig en kurs i vår nya kopieringsmaskin... helt otroligt vad dessa maskiner klarar av. Nu ska man minnas det också! Hjälp!!

Stressade iväg hem men eftersom det går rykten om att polisen står i var och varannan korsning så gäller det att lätta på gasen. Tänker inte betala några trista böter! Det är rätt behaglit att köra i pensionärs-fart. Håller man på att bli gammal, knappast, jag gillar fortfarande att gasa på men inte till vilket pris som helst!

Farmor hade utfodrat barnen och det fanns även mat till mig. Vilken tur man har. Killarna svidade om till Gympakläder och for på barngympa en timme. Vilket bra arrangemang. Bra jobbat Anneli med kompanjon som jag inte vet vad hon heter.

När jag hämtat killarna och va på väg hem slank vi in på faktorsvägen och fick oss KAFFE. Gott som vanligt med en kopp SVART!
Nils va helt slut på efter en dag på bakfickan och ett gympapass så han somnade snabbt. Axel däremot ville se hockey på tv... okej, det fick han men kände själv att han inte orkade med sista perioden.

Strax före 21... knackade det på dörren... Min underbara grannar kom med min post... å inte nog med det. Jag fick även en blomma - Åh va ni är rara! Den fick jag för att jag lovat att hämta deras post undertiden de är i fjällen. Det gör jag så gärna - jag ska ju ändå hämta min egen post! Som jag sagt tidigare - Jag har världens bästa grannar! Så är det bara

Ikväll har jag även suttit på chat med min E-cirkel. Vet inte om vi kom fram till nåt vettigt men vi har testat och det va rätt skoj.

Jag hade tänkt att röja upp i det här huset ikväll men det enda jag lyckats med är att än en gång fylla soptunnan med allt skräp jag hittat och dra ut den till vägen.... Det har alltså gått två veckor sen sist.
Städningen får bli imorgon. Jag har återigen lyckats sitta vid datorn hela kvällen med diverse jobb. Nu har jag även lagt in Rickards porträtt på allehanda nära... Kika in där så får ni veta mer om min sambo och vad han gör där borta i Norge.

Nu kan man ju undra varför jag gjort ett porträtt av honom?? Det va nämnligen en uppgift på min kurs... han va ett lagom offer för detta.

Nu kanske ni tror att jag glömt bort att skriva om våren och solen?? Men se de ha jag inte alls. NU kommer det!
Jag såg SOLEN idag... Ljuset finns om än i korta stunder. Nu håller jag tummarna att påskhelgen blir fin, åtminstone nån dag så att vi får sitta ute och bara mysa och må gott i nån snödriva som fortfarande finns!
Långfredan bjuder på pimling i Önskan.... Vill man inte pimlar så kan man ju alltid ta sig en kaffekopp och en korv vid Sundbergs Garaget... Ska visst vara Önskans bästa korvställe... just den dagen alltså! Brukar även finnas möjlighet att köpa godislotter! YES - bäst att ladda börsen!
Långfredan är också dagen då vi är bjudna på middag hos Big Brother Näs. Undra just vad vi får för gott?!
Jag lär väl återkomma.

Imorgon ska jag.... ..... ..... ..... nä hä....

det talar jag inte om för då har jag inget att skriva om. Kommer jag på nåt så kommer det nog ett inlägg redan imorgon bitti. Kanske berättar jag om nån spännande dröm. Eftersom jag drömmer som en tok varenda natt. Problemet är bara att man minns drömmarna i 10 sekunder och sen är de som bortblåsta!

GOD NATT världen....




1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Oj, vilket långt inlägg du har fått till.
Jo, du, jag tror nog att du kommer att bli nöjd.
Jag kan nästan garantera att du kommer att få sol på dig i helgen, om inte Skorped ligger i en karantän, vill säga.
Ja påsken kom fort, och inte en enda påskkärring såg jag till igår, vilken tur, för jag hade inte gjort iordning några påsar.
Men vem ville vara ute o påska i detta regnväder som var, jo, Scott, han ville ut o "påska".
Nu ska här målas ägg till frukost, vi hörs senare.
GLAD PÅSK//Kramen, Anga