söndag 5 april 2009

Musik är livet!

Jag är rätt förtjust i musik... som jag skrivit ett antal gånger tidigare. Nu har jag suttit i en halvtimme och läst lyrics på flera underbara låtar. Texterna är som alla underbara bilder... säger kanske inte mycket för andra men betyder nåt speciellt för mig.
En artist som är helt superbra är Lars Winnerbäck... fast något lågmäld, inget man röjer till på nån fest. Men att sitta och bara varva ner och LYSSNA... Det tilltalar då mig.
Därför så lägger jag in en något sorglig låt som youtube-klipp... bara för att den är så skön att lyssna till.
Så länge jag kan minnas har jag även lyssnat rätt mycke på Niklas Strömstedt... han har också rätt fina texter. Ska nog hitta nån hjärtskärande textrad att lägga till här på sidan istället för Sonja Aldens För att du finns... kan ju inte ha samma och samma, vecka ut och vecka in!!
Nej, luta dig tillbaka - å njut av mr Winnerbäck och Miss Li

2 kommentarer:

Malon sa...

Hej Vännen... kul att se att allt är okej med dig och din familj! Vi från Bjästa önskar dig m familj en underbar påsk

Kram Malin

ScrapAnga sa...

Jag håller med dig, det här ÄR en störtskön låt, och kanske INTE en parthöjare, hihi
Ha det gott, kramelikram