söndag 28 december 2008

Sent...


Nu är det sent på söndagskvällen. Barnen sover, så även pappan... Han har varit på hockey och det slutade typ som vanligt... NOG om det
Jag själv har varit på julmusik i Skorpeds kyrka. Riktigt fint och trevligt som alla andra år. Det finns en massa talanger i den här byn... När Elin Näsström sjunger sitt solo ryser jag över både armar och rygg. Hon är sååååå himla bra. Bra va även Emma och Kristoffer.... de är jätteduktiga alla tre!!
Efter både julmusik och hockey blev det kyckling, ris och vårrullar på Faktorsvägen - mums! De du Åke! Där skulle du ha varit me´. Jag känner nämligen till din last....
Jag fick för mig innan jul att jag skulle beställa vårrullar av en Thailändsk tjej här i byn och de passade utmärkt att värma på ikväll.
Gott va´re som bara den.
Nu är alla hemma igen och som sagt... det är bara jag som är vaken - är det ovanligt eller??
Snart är det morgon igen (ska se på våra nya Pettson och Findus filmer med barnen) och då sätter jag väl på kaffepannan igen.... Morgonkaffe med lussebulle blir nog gott. Du Anga - Jag är mycket förtjust i kaffe.... här får man sig alltid en kopp om man kikar in... tror att det finns i blodet - i mitt barndomshem så kunde man få sig en kaffekopp mitt i natten om man ville. Det sista min mamma gjorde innan läggdags va att koka en termos full av kaffe. BLODDOPAD även i detta fallet.
Nu återstår lite plock och sedan god natt...

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Gud vad det låter mysigt, att man alltid kan "droppa in" på kaffe. Det är ju bara synd att man inte "bara" droppar förbi i Skorped. Synd, men en dag...
Man vet aldrig...
Sitter i Åre och väntar på min vän Susanne, de har inte kommit ännu, när hon kommer ska vi susa till affären på en gång, asmycket folk här. Men se, ringer det inte på dörren...