måndag 22 december 2008

Nu är det 100 tror jag!

Ska det ha hunnit bli 100 inlägg?! Tror nämligen att det är så!
Startade dagen på ett strålande sätt, RÄKMACKA och Kaffe..... kan inte bli en dålig dag då!
I dessa bråda tider skojar Eon med oss hela tiden. Strömmen kommer och går och inte är det lätt med julbak och annat som kräver ström.... Vi ligger lågt med sånt tills vi känn oss säker att strömmen är kvar, det finns bara en hake med det.... det är julafton om två dagar.
Idag gjorde vi sista turen till stan innan den 24/12... alltså. Många gjorde samma som vi, trängdes och köade. Trevligt ändå. Sista klapparna är klara och ikväll har jag både slagit in och gjort fina kort till de som ska få paketen.... de är de här klapparna som är roligast. De man absolut inte måste köpa men ändå hittat och vill ge bort p g a olika incidenter som inträffat under året eller typ alldeles nyss!
Apropå köer. Vi va in på cubus idag... trevlig affär med många fina reakläder. Synd att det var en låååååååååång kö MEN vår underbara grannflicka Lina stod så lägligt där och köade hon också med lilla pojkvännen och vips så, ja, ni försår själva, man gör inte så men i krig, julhandel och kärlek är väl allt tillåtet eller hur det va. Betalt och klart, TACK Lina, (hon gjorde även en annan trevlig insats, SÅG till att Rickard köpte en parfym till mig... som jag iochförsig fick betala men det kändes bättre att han tog den ifrån hyllan)
Nu återsår lite plock och fix... Barnen sover och sambon är som vanligt utflugen.... tydligen är det JAG som är julstäderskan i det här huset för nån annan har jag inte sett till iaf.
Hej hopp...

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Stackare, får du sköta all städning själv.
Hmmm, jag ska minsann se till att "den där Rickard" får gå kurs hos Pelle. Hihi, här är man nämligen bortskämd, Julstäda??? Vad är det!
I alla fall Kramelikram