söndag 28 december 2008

Inte många dagar kvar..

på det här året. Nu sitter man och summerar och planerar... Summan av 2008, vad va bra och vad va dåligt. Så här i efterhand så tycker man att våren va rätt så bra, sommaren me´ än fast jag vägrar att glömma att kvällarna va iskalla och så även vattnet i Vika... (kan bero på att man är vuxen som vattnet känns extra kallt?!) Hösten va fin... snön kom tidigt och stannade. Det va också 2008 som jag tufft nog övervann min enorma slalom rädsla. Trodde aldrig att jag skulle ta mig ner i backen ej heller upp... jag kom både upp och ner - LEVANDE! Jag ser fram emot vår resa till Solberg vecka 6 med hela ruskiga gänget!!! ALLTSÅ - när man blickar tillbaka så minns man mest det som va bra... det dåliga bleknar på nåt vis vilket är en himla tur.
Med blicken mot 2009 ser jag bara roliga saker... Som jag skrev i nåt tidigare inlägg i höstas så ska jag försöka leva efter det, NEJ jag har inte tid, JAG gör bara ROLIGA saker i mitt liv....
Inte helt lätt men jag ska försöka. I och med att det blir ett nytt år så närmar sig vintern sitt slut och allt börjar om igen... Jag är ingen vinterfantast även om denna vinter gör mig rätt glad, inget slaks och ingen halka...
Sommaren 2009 ska vi nog tillbringa en del på vår sommarestuge tomt i Docksta. Jag längtar sååå. Sjöboden ska byggas här hemma redan nu så det snabbt och enkelt ska gå och sätta upp den vid strandkanten.
Sommaren 2009 innebär nog en hel del målning och fix... men skiner bara solen så kommer jag att njuta till 100%

Hur var det nu med IKEA resan igår? Jo, vi kom iväg efter många om och men... Vi hade ingen tid att passa så det gjorde inget. Första depå stoppet blev i Härnösand, Korv på Shell och så medhavt kaffe i bakluckan på bilen. Trevligt. Mindre trevligt va det för en tant som tankat och glömt sätta tillbaka tankhandtaget.... pang så small det till när hon körde iväg med tankslangen kvar i bilen.... Handtaget landade på en mycket fin och dyr mercedez (inte våran, passar inte in på beskrivningen) Jag antar att hon kände sig rätt usel där hon stod. Särskilt när mercedez kvinnan ropade IDIOT! Nåt att ta lärdom av... en olycka händer så lätt men ingen blev ju skadad så det va väl inget att brusa upp för!
Vidare mot metropolen BIRSTA! KÖ, KÖ, KÖ, KÖ, KÖ,... Kanske inte den bästa dagen att åka till IKEA eller så va det det eftersom alla hade tänkt samma sak.
Vi hittade en parkering till slut och började vår shoppingtur.
Det blev lite av varje som det lätt kan bli när man besöker mr Kamprads fästning.
Nu har vi köpt allt som behövs för sopsorteringseländet! Snart hade vi trocklat oss runt och kom det det enorma hämtlagret... Snart ute, bara lasta på det sista och betala. Vi skulle ha ETT soffbord och hämtade det på hyllan där det skulle ligga. Rickard tog även ett paket som låg bredvid vilket borde vara benen till bordet. (Visade sig att det va ett soffbord till i en något mindre storlek) Alltså Nu har vi två soffbord. Ett vid soffan och ett i källaren. Inte undra på att Ingvar K är miljonär!
Hur som helst... dagen förflöt och hem kom vi.
Barnen va rätt så sega så vi valde att sitta hemma resten av kvällen.

Det va det!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Hej igen. Hahaha, du måste bli sketaless på mig, jag dyker upp som "gubben i lådan" efter varje inlägg. Tack för svaren på alla mina frågor! En sak jag har reflekterat över, är att du dricker en väldigt massa kaffe!
Men - kaffe e´gott-`
Kram på dig