onsdag 10 december 2008

Love is in the air...??



?? Va nu då? Kärleken spirar.... ? Mitt i smällkalla vintern? Hur kan det vara möjligt? Nu blir ni nyfikna va?....

JO, Jag har som vanligt sett mitt favoritprogram, den som läst den här bloggen förr vet vilket jag menar och nu händer det grejer....
Bönderna på TV4 börjar bli kära på riktigt och det är sååååååååå härligt att se! Jag är nog helt knäpp men jag bara älskar det där programmet. Första avsnittet tänkte jag att - här kan det inte bli nån romans... MEN men... tänk vad lite lantliv, koskit, sol, sommar och en bonde kan göra!!
Nog om detta!
Vinterns kallaste dag. Vaknade med termometern på -21 grader, burr, tur att jag tog mig i kragen och satte på motorvärmaren igår kväll.... duktig flicka. Den som konstruerat denna anslutning mellan bil och uttag borde få komma hit och koppla ihop eländet, verkligen ingen lätt historia, jag fick ihop det till slut ( i morgonrock, skoterskor och pannlampa -19 grader) och har nu snurrat fast kabeln runt extralyset... Inte snyggt men otroligt praktiskt eftersom man som sagt.... måste ligga på knä med pannlampa för att kunna koppla i den där förbaskade kabeln. Det är inte bara en svordom som serverats när jag legat där och inte fått den på plats... Oj vilket långt utlägg det blev om detta men DET ÄR ETT PROBLEM som jag nu har löst - Gud nåde den som rör min sladd!

Idag har vi haft storfrämmande på jobbet - Besök från Kramfors - Skoj att träffa en kollega, särskilt när man får en ask med choklad... Va visst nåt mutförsök och intern skämt sedan vi va i Umeå. GOTT va´re iaf - TACK! Mera mutor mottages tacksamt!
Den här kvällen har jag inte gjort ett enda dugg, vem kan tro att det är två veckor till jul. Jag samlar kraft och tar tag i julstöket en annan dag!

Nu är det bara en tvätt som ska hängas sen ska jag sova! Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, jag kan just tänka mig hur snygg du skulle vara i morronrock o pannlampa. ;) Och de rara orden du talade om, hmmm....de är nog desamma som jag skulle ha sagt. Kul att läsa lite om hur lantluften är = mycket kallare än här nere, nu ska denna trötta typ hoppa i säng, ha det gott, kramilekram.

Katrin sa...

Härligt Anga... Du är en av få som vågar lämna en kommentar!
Ja, du skulle se hur snygg jag va!