onsdag 4 augusti 2010

Vilken underbar dag!

Igår åkte vi ner till Docksta kl halv 9 - sneddade in på Docksta järn för att fylla på fakturan lite... Sen va det trallgolv för hela slanten. Kusin Oscar följde grabbarna så de lekte hela dagen.
Solen gassade på bra och havet va stilla - PLATT VATTEN som det visst heter... mycket att lära med dessa havs termer.
Vattnet va så inbjudande att till och med jag funderade på ett dopp.
Grannen kom över och bjöd oss på fika - det va trevligt. Alltid kul att få prata lite och lära känna de personer som finns i närheten.
Farmor kom på besök och skulle plocka hallon och tydligen hade hon retat lös farfar också för det gick nån timme så va han på plats också. Farfar byggde en trapp ner från däcket till bryggan - blev jättebra.

Värmen fortsatte och solen va så härlig så tillslut kundejag inte hålla mig längre - det blev ett dopp och jag fick sällskap av Rickard, Axel, Nils och farfar...Alla vågade hoppa från bryggan utom jag... jag tog fegvägen!!
Nils va en riktig tuffing Det går rätt bra att bada vid vår brygga om man har "puffar" och foppa-skor.

En härlig dag - (igen)

Fullt jobb, Grabbarna har fått spaning på en stor båt ute till havs...

Här badas det för fullt.... Axel ska göra ett hopp i från bryggan men väntar bara på att Rickard ska ta emot honom... Lite läskigt!!

Inga kommentarer: